EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Pyret vecka 36

Av EVL - 7 juni 2012 08:33

Det här med att tiden går sakta på slutet, det tycker jag inte alls stämmer. Däremot tar jag tillbaka det jag skrev om att jag trodde att det inte skulle bli sådär tungt och jobbigt på slutet som alla sagt. Det blev det. Och det kom ganska pang bom! också tycker jag. Efter vecka 33-34 någon gång så var det som om magen slutade växa utåt och mera uppåt istället. Pyret kom liksom in under revbenen på ett helt nytt sätt och det blev svårt att till och med sitta upprätt ibland. Numera måste jag vara först i fikarummet på jobbet så att jag kan sno åt mig en av de lyxigare fotöljerna för om jag sätter mig i soffan går det inte att sitta ordentligt. Om jag sitter alldeles för upprätt kommer magen i vägen och eftersom tyngdpunken ändrat sig glider jag bara neråt om jag lutar mig tillbaka. Varje gång jag ska ha tag i thékoppen på bordet grymtar jag till ofrivilligt för jag måste liksom ta sats och vagga framåt och greppa den i farten. Sen går jag som en pingvin nu också. Blir ofta härmad av andra i korridoren men det går verkligen inte att ta sig fram på något annat sätt.



Vår barnmorska förklarade den det såhär när någon i föräldragruppen beklagade sig över att det är jobbigt mot slutet: "Anledningen till att det är 9 månaders väntan är att mamman ska hinna bli less på att vara gravid och börja se fram emot en förlossning så att bäbisen äntligen kommer ut".


Visst det är lite bökigt att känna sig otymplig, svettig och stor men jag är högst tveksam till att jag någonsin kommer att vara så less på graviditeten att jag börjar längta efter att det ska vara över. Efter tre års kamp gick 9 månader nästan för fort ändå. Varje dag när Pyret väcker mig eller när h*n bökar då E pratar med magen blir vi ju påminda om vilket mirakel vi är med om. Jag kommer nog att sakna att bära omkring på meningen med livet innuti mig. Det är klart, Pyret kommer ju att finnas nära även på utsidan men det här efterlängtade tillståndet är så underbart.




 


Pyrets gissningslista:



C - Pojke, 10 Juli, 3240 gram och 52cm

Cecilia - Flicka, 10 Juli
Evelina - Flicka, 10 Juli, 3430 gram och 51 cm

Amanda - Pojke, 12 Juli,

Bortom längtan - Pojke, 12 Juli, 3480 gram och 51 cm

Hanna - Flicka, 13 Juli, 3480 gram och 49 cm

William valde oss - Flicka, 13 Juli, 3560 gram och 51 cm
Lilla jag - Flicka, 14 Juli, 3690 gram och 50 cm
Kajsa - Pojke, 15 Juli, 3540 gram och 52 cm

Marielle - Pojke, 15 Juli, 3365 gram och 50 cm

Mitt här och nu - Flicka, 16 Juli, 3570 gram och 51,5 cm
Tea - Flicka, 16 Juli, 3560 gram och 51 cm
EVL  - Pojke, 17 Juli, 3648 gram och 51 cm

Aron i vida världen - Pojke, 17 Juli, 3597 gram och 51 cm
Du + Jag och framtiden - Pojke, 18 Juli

Lina - Flicka, 19 Juli, 3800 gram och 52cm




  

Vecka 36 (35+0)

 
 
mammaTEA

mammaTEA

7 juni 2012 10:19

Även om man inte är speciellt smidig som höggravid så är det ändå en härlig känsla att gå och vänta på ett mirakel!

http://mammatea.se

EVL

8 juni 2012 08:40

Jaa verkligen

 
Malla

Malla

7 juni 2012 11:25

Har sagt att jag vaggar fram som en anka, pinvin är väl mer likt! och så stöter man vid magen i bordet när man äter. Värst är det när man ska vrida sig i sängen och min man insisterar på att jag ska ligga på vänster sida( forskning om att bebisen kan dö av syrebrist annars).

Kram

http://www.hjartegryn76.blogspot.com

EVL

8 juni 2012 08:40

Haha ja precis. Igår fick jag sitta längst ut på stolen och äta mat från tallriken sidledes för annars räckte inte överkroppen till :D!
Jag har också läst om det där med vänster sida men det blir mycket snurr om natten. Skulle aldrig klarar av att sova bara på en sida.Tycker att revbenen trycks ihop så himla mycket.

KRam!

 
Mikaela

Mikaela

7 juni 2012 17:05

Hade för mig att jag gissade på pyrts ankomst. Gissar på 17 juli, pojke, 3597 g och 51 cm

Kommer ihåg att jag tyckte det var tungt i slutet, men samtidigt ville jag inte att det skulle ta slut. Älskade den fina magen och känslan att vara gravid :)
Kram <3

http://aronividavarlden.blogspot.com

EVL

8 juni 2012 08:39

Hm det hade jag med, konstigt för jag kommer ihåg att jag skrev in det ovanför mitt namn. Nu är det iallafall med :D!

Ja det är så härligt. Så tråkigt att veta att minnet av hur det känns falnar ganska snabbt.

Kramar!!

 
Marielle

Marielle

7 juni 2012 23:44

Åhh, tack vännen för din kommentar! <3
Jag vill faktiskt också vara med och gissa även fast att jag är helt värdelös när det kommer till det, men här kommer min gissning, jag tror att det kommer en pojke den 15 juli som är 50 cm och väger 3365 gram. :)

Kramar!

http://mariellear.blogg.se

EVL

8 juni 2012 08:38

Tack för din gissning vännen :). Jag brukar också vara dålig på att gissa rätt. Ska bli så kul att se om känslan man har för alla stämmer.
Kramar!

 
Ett plus ett blir vadå?

Ett plus ett blir vadå?

8 juni 2012 17:08

Jag funderar också på hur det ska bli utan magen i vädret, trivs ju så bra med den även om det blivit tungt och trött nu på slutet.

Jag gissar på att det är en pojke som föds 7 juli, väger 3330 g och är 49 cm lång.

http://ettplusettblir.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards