EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Att sakna någon inte något

Av EVL - 27 januari 2013 23:01

Har haft så mycket att göra, så mycket att ta igen nu när A-V är frisk att dagarna inte riktigt räckt till. Ska svara på era fina kommentarer så fort jag kan.


Det har lugnat ner sig nu. A-V blev märkbart bättre redan efter första kuren medicin och nu är vi inne på dag 7 av 10. Som tur är tycker hon att penicellin med körsbärssmak är toppen (medans jag sitter och småhulkar bredvid bara av doften och alla barndomsminnen den för med sig). Min mormor, A-V´s gammelmormor är fortfarande på sjukhuset eftersom hon har någon infektion i kroppen som de inte kunnat lokalisera än. Det känns så tomt att hon inte finns i sin lägenhet och det har lämnat ett stort hål i vår vardag. Inser nu hur mycket tid jag brukarspenderar med henne. Som tur är får hon nog komma hem imorgon. Läkarna ska också göra en utredning för att se vad hon behöver för hjälpmedel i tillvaron. Nummer ett borde vara ett trygghetslarm. Om jag inte varit hos henne när hon kollapsade hade hon inte kunnat ta sig till telefonen och Gud vet vad som hänt... usch.


Iom morgondagen inleder vi den sista hela veckan med mig som mammaledig. Ska inte skriva om hur det känns att börja jobba igen (40%) för jag vill inte känna efter för jag vet att det känns pissigt och jag ser inte alls fram emot det. Men jag ska verkligen inte klaga. Fick lite perspektiv på saker och ting när lillan blev sjuk. Jag är tacksam för att ha kunnat vara hemma så här länge med ett barn som faktiskt är min egen. Att jag fått bli mamma. Vilken tur jag har som har ett barn att sakna istället för att sakna ett barn! Det var verkligen inte länge sen det var tvärtom.

 

 

 
 
Mia

Mia

28 januari 2013 12:31

Jösses vilken pärs ni har varit igenom! Skönt att hon är bättre nu. Inger tar väl i mammahjärtat som när ens barn är sjuka... Vet hur jag kände med Ludvig när han fick infektionerna på Neo och blev alldeles slö i kroppen. Usch och fy!!
Ja tänk vilken tur att vi numera har barn att sakna, det är ju fantastiskt!!
Hoppas din jobbstart ändå blir ok :-)
Många kramar!

http://swimmia.blogspot.com

EVL

29 januari 2013 15:50

Tack! Ja usch det är hemskt. Förstår att det måste ha varit jättejobbigt. Man känner sig ju så maktlös :(.

Många kramar tillbaka!

 
Linnea.

Linnea.

28 januari 2013 20:15

Usch vad ni verkar ha det jobbigt just nu... :( Tur att du var hos gammelmormor när det behövdes och tur att A-V har DIG! <3<3<3

http://linneabatsman.blogspot.com

EVL

29 januari 2013 15:49

Tack fina du! Kraaam!

 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

4 februari 2013 16:06

Hej!

Jag heter Julia och jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan omfattas av en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten utan att du vet om det. Om du är över 25 år och är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal. Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss på Kundcenter på telefonnummer 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar, eller via www.facebook.com/afaforsakring så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du anmäla eller läsa mer om vår föräldraförsäkring hittar du det här: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur jag hittade dig kan du läsa om det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst
Vänliga hälsningar
Julia
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards