EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Ingen bäbis, tom mage, tom säng

Av EVL - 28 april 2014 08:16

Igår hjälpte vi min mamma och hennes man med lite saker i lägenheten. A-V fick välling där och småsov i vagnen på väg hem. Väl hemma borstade E bort tandtrollen som vanligt och frågade vart hon ville sova, i sin spjälsäng eller i sin stora säng med gosedjurshajen. För första gången svarade hon storsängen och då E chockad la ner henne vände hon bara på sig och somnade utan att ångra sig och utan att tycka att det var läskigt när han gick!


Skönt tyckte E, hemskt tyckte jag. Jag behöver henne bredvid mig. Behöver höra hennes små andetag och känna att hon är nära. Det blev så tydligt att hon inte är en liten bäbis längre :,(


Jag skulle ljuga om jag inte erkände att jag nog skrammlade lite extra i badrummet innan jag gick och la mig på kvällen. Hoppades och trodde att hon iaf skulle vakna runt 3 och vilja byta blöja men hela långa natten (av vilken jag inte sov så mycket alls) sov hon hur tungt och bekymmerslöst som helst. Hon vaknade inte ens när jag valde kläder och gjorde mig iordning i badrummet på morgonen. Inget gos överhuvudtaget fick jag minsann.


Klart jag är stolt över min stora fina tjej som är så modig och vågar sova i sitt eget rum. Skönt också såklart att vi slipper försöka vänja henne vid sitt rum och kanske gå igenom en massa grin och vakna nätter men för mig känns det tungt. Vad händer nu? Monterar vi ner spjälsängen i vårt rum? Det blev så definitivt att vi inte har någon bäbis längre. Magen är tom och spjälsängen är tom.


Längtan efter en graviditet och ett syskon känns extra mycket nu.

 
 
Azielle

Azielle

28 april 2014 21:00

Sedan vi började försöka bi gravida igen så har vi fått montera ner barnvagn, spjälsäng och nu senast barnmatstolen. Och helt ärligt så känns det som att en liten del av mig dör varje gång jag bär ner en bebis-grej i källaren. Tänk om jag aldrig får bära upp dom igen?
Sist jag bar ner något så bar jag upp en låda mamma-kläder och gömde i garderoben. Så kanske universum förstår att vi fortfarande hoppas och vill.

http://azielle.blogg.se

EVL

29 april 2014 11:52

Usch det måste vara tungt. Jag har också en hylla med gravidkläder i garderoben. Ser det bara som en tillällig fövaring. Snart år vi gräva i dom käderna igen!
Kram!

 
Fia

Fia

28 april 2014 21:20

Ja, det är nog en bra idé att fortsätta lägga henne där och inte visa att du har de känslorna. Varför skulle det vara läskigt att sova i ett annat rum? Är det inte bara du som tycker det? ;-)

http://whenyouareatvillingmamma.blogspot.com

EVL

29 april 2014 11:51

Hehe, ja det kanske det är. Det verkar iaf så för det gick hur bra som helst för henne andra natten också.

 
Icka

Icka

28 april 2014 22:12

Åh lilla gostjejan har blitt så stor o modig <3
Kramis

http://ickans.wordpress.com

EVL

29 april 2014 11:50

Jaaa, lilla knytt :)
Kramar!

 
Ingen bild

Jenny

29 april 2014 11:32

Det är klart det blir påtagligt att AV är stor nu, men var glad för det! Vilken härlig tjej hon är. Tids nog får sängen fyllas igen med nästa barn, det kan jag svära på. Själv var jag på ultraljud igår och cystan hade krymt och största ägget var bara 10.5 mm vilket innebär att det bör dröja några dagar till innan ägglossning. Det kan bli på gränsen det här! Får vi träff på fredag, så åker vi på måndag. Hur spännande (och nervöst!!) som helst. Troligen sista gången. Ibland får jag panik över den tanken men så inser jag att jag har gjort allt jag kan. Man kan inte göra mer. Det är en konstig trygghet i det. Nu är det bara vänta och se. Imorgon ska jag börja testa igen. Håll tummarna! Kram Jenny

EVL

29 april 2014 11:53

Tack, jo jag är glad för det men saknar henne väldigt på natten.
Skönt att cystan krympt! Hoppas ägglossningen kommer när den ska. Förstår att det är nervöst som attans! Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen. Kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards