EttVanligtLiv

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av EVL - 16 februari 2014 17:05

Ruvardag 6 idag och det känns bättre. Jag känner fortfarande samma tomhet på mornarna men det är lättare att hitta saker som distraherar när man är ledig och med de man älskar mest. Brösten är irriterande oömma. Ibland när jag ligger ner eller sitter och vilar kan jag känna att det surrar/sticker lite i dom men de blir aldrig ömma. Det känns tryckande och tungt kring livmodern hela tiden och det kommer duster av mensvärk varvat med stickningar i äggstockarna. Ibland känns det som om någon står och trycker på mina höfter, det liksom spänner.


Vi spenderade dagen med min mamma och mina kusiner så det var fullt ös medvetslös tills klockan 14 då jag kraschade i soffan. Sov någon timme och låg sen och ojjade mig över mensvärk. Tog en dusch och snart måste jag sysselsätta mig med storstädning inför besök imorgon. Helt ofattbart hur en liten tjej (och två stora slarvpellar) kan stöka ner så himla mycket på en enda dag!


Imorgon är det jobb igen och veckan då vi får reda på om vi är gravida eller inte. Om vi tar oss så långt kommer jag att testa på Söndag eftersom jag då får en chans att vara hemma och sörja lite ist för att åka till jobbet direkt. Funderar på att beställa hem några tester från testlagret eller liknande men de gör mig fortfarande illamående så jag har ännu inte tagit tag i det.


Symptom

Fryser hela tiden. Känns som om jag har en redig förkylning i kroppen.
Trött som ett as eftersom jag vaknar runt 5 varje morgon av att tankarna snurrar.
Mensvärk några ggr om dagen, mest när jag ligger eller sitter så att livmodern får mindre plats.
Tryckande/arbetande känsla i livmodern.
Tryckande känsla mot sidorna i höfterna.
Kort stubin och tålamod.


 

FET  [x]
RD1  [x]

RD2  [x]

RD3  [x]

RD4  [x]

RD5  [x]

RD6  [x]

RD7  []

RD8  []

RD9  []

RD10 []

RD11 []

RD12 []

RD13 []

Testdag []

Positivt test []

Lyckat UL []

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards