EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 27 april 2015

All is not well

Av EVL - 27 april 2015 12:19

Suck. 2015 skulle ju bli ett bättre år. Det skulle ju bli bra och vi skulle få njuta av en liten ny underbar person. Istället rasar det på båda håll, i Es släkt och i min. En närstående till mig ligger hemma jättesjuk och får inte den hjälp hen behöver. Hen lider något fruktansvärt och det finns inget vi kan göra. E, stackars E går igenom något fruktansvärt och där finns heller inget att göra. Mitt uppe i allt ska vi försöka njuta och ta tillvara på den första tiden med Elvis och det är ju såklart inte alltid så lätt.


Jag har dåligt samvete för att vårt förhållande inte heller riktigt är som det brukar. Det är jobbigt att jag ibland kan bli så irriterad på honom. Han sover inte bra pga att han ligger och tänker på det som händer och jag sover inte bra för Elvis ska äta hela nätterna. Så jobbar han kvällar och var tredje helg vilket lämnar mig ensam med barnen, något han inte kan rå på men det går såklart ut över hans tid att knyta an till Elvis.


I Torsdags hade jag mammasamtal på BVC. På många sätt var det en flashback till när A-V var nyfödd men denna gång fanns det mer att prata om. I det stora hela mår jag bra och är glad, men det är en stor sorg för oss båda att släktena rasar ihop runtomkring oss. Jag kunde med sanning fylla i att jag för det mest är väldigt glad och så men samtidigt kände jag liksom för att gråta under hela samtalet. Stackars lilla pojke som föds in i så mycket kaos som det är just nu. Jag vill att han ska få ha samma mysiga atmosfär och trygga omgivning som hans syster fick. Det känns orättvist.



Jag och Elvis har börjat på bäbismassage och på onsdagar går vi på yoga. En liten men skön avlastning från vardagen och jag önskar att jag kunde stanna i den stunden längre. Och att jag inte skulle tycka att A-Vs trots är så jobbig emellanåt. Önskar att hon fick leka ute mer och att jag hade ork/tid/lust att städa mer... och att jag fick hjälp med det. Och jag önskar att allt var bra med våra närstående.


 
 
Ingen bild

Viktoria

27 april 2015 13:47

Nä vad jobbigt. Förstår att du går sönder inombords när så mycket är jobbigt runt omkring er.
Jag hoppas verkligen att allt löser sig så bra det bara kan. Ville bara lämna ett litet avtryck, jag läser allt du skriver.
Njut av de fina stunderna.
Kramar Viktoria

EVL

11 maj 2015 23:26

Tack fina vännen! Kramar!

 
Intesomvitänkt

Intesomvitänkt

27 april 2015 22:57

Men va tråkigt att ni har det så just nu :( förstår att det känns jobbigt och svårt att njuta. Jag vet ju verkligen hur det är tyvärr. Men jag är helt säker på att Elvis känner sig trygg och älskad iaf ❤️ Hoppas allt löser sig så att ni kan slappna av och bara tänka på er lilla familj istället. Det där med irritation är nog väldigt vanligt. Verkar ju som att de flesta är irriterade på varandra till och från första året och nog har jag märkt att det är mer än vanligt sedan vi fick barn.
Kram!!

http://Intesomvitankt.blogg.se

EVL

11 maj 2015 23:26

Tack så mycket fina du!

 
Tesen

Tesen

28 april 2015 09:33

Hej!
Tänker på er massor och hoppas allt ordnar till sig. <3
Och sluta ha dåligt samvete!!
Kramar

http://https://attvaramammor.wordpress.com

EVL

5 maj 2015 18:31

Hej! Tack så mycket vännen. Kramar!

 
Amanda

Amanda

28 april 2015 09:46

Tråkigt att läsa vännen. Hoppas också det blir bättre för dig och E med alla bestyr hemma osv. Kom ihåg att ni är fantastiska föräldrar och jag är säker på att Elvis har det lika mysigt som A-V hade som nyfödd. Även om det inte känns som så pga era "kaos" (vet inte hur jag ska uttrycka mig). Kramar <3

http://www.ivfmamma.blogg.se

EVL

5 maj 2015 18:31

Tack så mycket fina vännen! Kramar!

 
C

C

28 april 2015 20:54

Kramar <3 Om det bågon gång finns något som jag skulle kunna hjälpa/avlasta dig med så tveka inte att fråga!

http://spyor.blogg.se

EVL

5 maj 2015 18:30

Tack så mycket fina du! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards