EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Just ja...

Av EVL - 22 februari 2011 18:58

glömde skriva om den fina kommentaren vi fick av min svärfar i helgen.


 "Vi ställde vår bil bredvid eran, det får ju plats två bilar där vetdu...men ni kanske inte vill ha två bilar? *puffar till mig i sidan*"


Kanske ser ut som en oskyldig kommentar, men jag vet nog så väl vad han menade...

 
 
Kix

Kix

22 februari 2011 19:13

MEN VAD ÄR DET MED DINA SVÄRFÖRÄLDRAR???!!!! Prata med dem så du slipper sådana där obetänksamma kommentarer! Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

22 februari 2011 19:25

Ja jag vet inte. Dom verkar inte lägga ihop pusselbitarna riktigt. Jag vill prata med dom men E tycker fortfarande att vi ska vänta...
Kram

 
Kix

Kix

22 februari 2011 20:34

Men är det E som får lida av deras obetänksamhet, eller är det du? Kanske båda?

Tänkte på en sak till (under hundpromenaden ikväll) - om ni skall berätta för dina svärföräldrar så vill jag tipsa dig om att berätta om hur du verkligen känner för dessa typer av kommentarer. Jag har förstått att även om man berättar om att man är ofrivilligt barnlös så är det ändå folk som inte lägger ihop ett + ett, och obestänksamma kommentarer dyker ändå upp.

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

23 februari 2011 14:33

Det är båda, kanske mest jag. E har väl lärt sig att stänga ute hans pappas plumpa kommentarer med åren. Han är en sån där "skojjig pappa" som kan skämta om vårat sexliv på middagar... kanske svårt att få en sådan person att förstå...
Men visst, vi kan försöka förklara, det är nog smart. Tyvärr så lär det vara jag som får sköta snacket och det har jag lite ångest för :S

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

22 februari 2011 22:28

Tror att det är välment men blir så fel då det inte tänker de tankarna, tycker ändå ni ska berätta ni kommer tycka att det är skönt! Vore roligt att ses kan du inte adda mig om du har facebook!? Skicka till min mail på solensstralar@yahoo.se så kan vi maila med varandra där:) jag kanske tom vet vem du är:)

kram kram!

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

23 februari 2011 14:31

Ja absolut det är det, men det är samtidigt jobbigt. Tycker att de borde fatta snart... Jag ska försöka vara på E mer om saken efter vårt besök hos TF imorgon.

Ja det vore roligt! Har redan skickat ett mejl.
Kram kram!

 
Orättvisan.

Orättvisan.

23 februari 2011 19:32

Jag länkade till din blogg från min blogg utan att fråga, nu skäms jag. Hoppas det är ok ändå? Tar nog bort länken tills du okejat?

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

23 februari 2011 19:53

Det är absolut okej! Har redan din blogg bland mina länkar :O.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards