EttVanligtLiv

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av EVL - 27 maj 2011 18:02

Det går inte att kommentera hos dig längre :( Vill bara säga att jag är SÅ GLAD att det visade sig vara en graviditet och ingen ofostrig graviditet. GRATTIS!! :D


Av EVL - 27 maj 2011 14:36

Min syster är bortrest på bröllop och mamma har tagit på sig att vara barnvakt hela helgen. Tyvärr så var hon tvungen att närvara vid en begravning klockan 13 och jag fick ta ledigt från jobbet ett tag för ta hand om lille V.


Eftersom bäbis nyss varit magsjuk hade jag ingen lust att sitta innomhus och andas in bakterier. Vi gick därför ut på en långpromenad. Mysigt kan tyckas men oj vad ont det gör i hjärtat ibland. Att dra en vagn med en underbar bäbis i. Som inte är din. Som är din yngre systers. Som blev till när jag och E började försöka. Vars dop betydde att vi försökt i ett år.


Lille söte V gör mig alltid glad men idag när jag drog hans vagn och mötte pensionärer som log fånigt när vi gick förbi kändes livet så jävla orättvist. Vart är min bäbis? Varför får inte vi bli gravida? Förtjänar inte jag och E samma lycka som min syster och hennes sambo? Kommer jag att vara moster hela livet? En snäll "tant" som köper dyra presenter och sitter barnvakt då det behövs. En bitter kvinna som senare på kvällen åker hem ensam till sitt stora hus, har för mycket pengar och på tok för mycket fritid?


Jag mådde alltså skit när jag traskade där med vagnen. Sen började det regna också. Efter ett tag började det tokregna och när jag var ungefär 15 minuter från min systers hus började det verkligen ösa ner. Det var ju passande.


Min infertlia blogg skrev att hennes doktor sagt att det är ovanligt att man känner av spolningen om man inte har något problem. Det lät ju inte alls bra. Hoppas att det inte stämmer!


Ett extra tack till Kix denna veckan. Det är pga dig som jag vågar "komma ut" mer och mer på fejjan. Men det förstod du nog ;)

 


Av EVL - 27 maj 2011 07:21

Idag fick jag reda på att en nära nära vän till mig äntligen lyckats med IVF, deras 7:e. Hon har endometrios och han har väldigt dåliga simmare. SÅ glad för deras skull som kämpat i snart 8 år. De är bevis på att det tillslut kan fungera, fastän oddsen ser dåliga ut. Grattis till er K och T! <3


 


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards