EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Typ ändrade planer

Av EVL - 14 maj 2014 14:12

Falun ringde upp och sa att en sköterska valt att komma in och jobba på sin lediga Lördag. Har jag sagt att Falun är helt fantastiska?! Det betyder att jag får droppet direkt efter insättningen istället men att tiden vi ska vara på klinken tidigareläggs till kl 11 så att man kan göra redo nålen osv.


Vi behöver alltså inte åka ner till Falun på Fredag. Först blev jag glad, för det är ju bättre om jag får droppet som det var tänkt från början. Sen blev jag mindre glad när jag kom på att vi då måste jobba hela fredagen också. Jag har sett fram emot att få vara lite ledig med E och få bo på hotell. Stackars E är också tokförkyld precis som jag och jätteless på jobbet. Det tog oss ungefär 10 sekunder att komma överens om att ha kvar hotellrummet och åka ner dagen innan. Vi tar det lugnt på morgonen och lämnar A-V till hennes faster i lugn och ro, sen åker vi vidare till Falun och kurerar vår förkylning på rummet. Hotell Bergmästaren som vi bott i förut serverar gratis middag så vi behöver inte ens lämna byggnaden om vi inte orkar.


Det blir skönt att slippa jobba dagen innan. Eftersom tiden för insättningen flyttades frammåt skulle vi ha behövt åka hemifrån klockan 6 på morgonen för att hinna precis. Inget mer stress tack! Hoppas bara att vi kommer så långt som en insättning på lördag. Börjar bli nervös redan nu.


Förkylningen vill inte ge med sig och snart är det dags att hämta hem A-V från föris. Hoppas att hon inte har lika mycket överskottsenergi idag som hon hade igår för då måste jag nog ringa in kavalleriet. E jobbar såklart till 21.30 ikväll. Känns som ett under att jag överlevt hela arbetsdagen snart. Fast jag har inte varit produktiv alls iofs...


 

 
 
Ingen bild

Jenny

14 maj 2014 14:32

Alltså de verkar helt sjukt fantastiska där nere. Jag kommer inte tveka en sekund på att åka dit om vi väljer att fortsätta. Håller tummarna för er, hoppas förkylningen ger sig. Kram Jenny

EVL

15 maj 2014 12:16

Jag tror ni skulle bli väldigt nöjda om ni bytte. De gör som sagt allt för sina patienter. kramar!!

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

14 maj 2014 18:08

Hotell Bergmästaren är riktigt sjysst. Där har vi också bott alla gånger förutom en.

http://dujagochframtiden.blogspot.se

EVL

15 maj 2014 12:15

Ja det är verkligen jättemysigt.

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

15 maj 2014 08:07

Men åh va skönt att ändå få åka ner och slappa!!!!
Är med dyngförkyld så jag vet hur det känns!!!!!
Håller tummarna gums för denna gång som SKA lyckas!!!!!!kram

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

15 maj 2014 12:15

Ja det blir skönt att slippa stressa så. Åh, krya å dig vännen! Du som ska till stockholm och allt :/ hoppas du blir bätre tills dess. Tack för tummarna fina du! Kramar!

 
C

C

15 maj 2014 08:45

Ni gör helt rätt i att ta fredagen och bara vara. Bergmästaren är ju ett underbart ställe så jag hoppas ni får slappna av och krya på er lite innan det är dags <3 Kramar!

http://spyor.blogg.se

EVL

15 maj 2014 12:14

Ja det känns bra att vi får en extra ledig dag. Tack vännen! Kramar

 
Bortom längtan

Bortom längtan

15 maj 2014 13:28

Åh, det är verkligen hela andra tongångar än hos min klinik... Synd att vi har så mycket längre att åka ner till Falun, annars hade vi också bytt på direkten! De verkar helt underbara!

Skönt att ni får en extra dag ledig där nere, det är ni värda! Håller tummarna stenhårt för att lilla embryot där nere flyttar in till er på lördag. Kram!

http://bortomlangtan.blogspot.se

EVL

15 maj 2014 13:36

Ja vad tråkigt att Umeå verkar vara så! Tycker att alla klinker borde sträva efter att prova nya saker och att ta hand om sina patienter på bästa sätt. Inte bara fokus på pengarna hela tiden.

Tack så mycket vännen! Håller tummarna för ert VUL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards