EttVanligtLiv

Alla inlägg den 28 februari 2015

Av EVL - 28 februari 2015 22:07

Äntligen är E hemma och har helg med oss och jag har kännt på min första vecka med A-V på 15-timmarsdagis. Hon går Tisdag till Torsdag 9-15. Eftersom Elvis är trött på morgonen har det mest bara varit jobbigt att masa sig upp för att lämna henne och sen har det kännts som om det bara går någon timme så ska hon hem igen. Förhoppningsvis kommer jag in i det och liksom "kommer igång" med saker som jag vill göra med bara Elvis lite fortare. Det är skönt iaf att se hur glad A-V var av att vara tillbaka på dagis. Hon sprang direkt in i lokalen och när det var dags att hämta henne igen var hon nöjd och glad. Inget skrik när overallen skulle på och vi har varit vänner hela tiden. SÅ SKÖNT!


Elvis är en lugn kille som vill mysa. På dagarna sover han jättemycket fortfarande och på nätterna vill han amma hela tiden. Jag tror inte att det är pga att han är hungrig utan för att han ska få somna intill mig istället för i sitt babynest. Har även märkt att han på dagarna inte kommer till ro alldeles själv och ibland har jag suttit i soffan eller vid datorn med en hand på honom för att få honom att somna. Får hans lilla hand greppa mitt finger sover han hur lugnt som helst. Lille skrutt.


Han har hunnit bli hela 25 dagar idag och nu börjar han se och intressera sig för saker, som ex mobilen över skötbordet. Bada har han gjort 3 ggr och det är mysigt. Att byta blöja tycker han inte om, inte alls. Det blir för kallt. A-V är rätt intressant för honom nu också. När hon leker vid honom och kanske låter lite extra tittar han intresserat på henne. Hon tycker nog att han är lika intressant för hon kommer ofta till honom och vill pussa på hans huvud.


I torsdags var vi till BVC och han hade gått upp 200 gram på 6 dagar *YEY*. 328
0 gram vägde han då och alla sömnlösa nätter då jag bara ammar och ammar är so worth it!


Nu ska vi snart sova men jag vill måla lite på datorn innan jag lägger mig, vilket jag kommer att få ångra inatt.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards