EttVanligtLiv

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av EVL - 3 februari 2015 21:33

3104 gram och 50 cm kärlek ?

Av EVL - 3 februari 2015 11:57

Suck. Efter badet verkar bäbisen ha somnat i magen och värkarna blev mildare och mildare. Vi tog en prommis för att försöka få igång dem igen men de gick ner till små 20-sekunders som jag kunde "gå" igenom.

Vi la oss i sängen och jag somnade. E åkte till jobbet för att inte mista för mycket pengar och jag ringde förlossningen och sa att vi inte kommer in nu på dagen.

Varje gång bäbisen vaknar till får hag en värk, en riktigt ond en... men nu kanske bara en gång i halvtimmen. Ligger ensam i sängen med svag mensvärk och tittar på animerad film. Saknar A-V och är så trött!

Av EVL - 3 februari 2015 08:17

Jag ligger i badet. Värkarna kommer med 5-6 mib mellanrum. Dansar och sjunger med i förlossningslåtlistan när jag inte flåsar mig igenom det onda. Är jag stilla så kommer de regelbundet men rör jag på mig kommer de så fort magen blir spänd eller klämd.

Emil har ont i magen av oro men masserar och servar mellan varven då han inte virrar omkring. Hoppas på att inte bli hemskickad från förlossningen..men befarar att det blir så. Önskar att vattnet kunde gå för nu känner jag bara "nu kör vi på".

Det börjar redan kännas att jag inte sovit på hela natten.

Av EVL - 3 februari 2015 02:01

Står i köket med en rispåse mot magen, två svalda alvedon och en halväten rostmacka. Dansar fram och tillbaka när det gör ont och försöker komma ihåg om det här är riktiga värkar eller bara onda förvärkar...kanske är det på gång nu?! :O

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards