EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Flummiga tankar

Av EVL - 9 september 2010 08:46




Igår gick jag som sagt hem från jobbet. Tog en omväg genom en jättemysig skog som finns i ankytning till vårt hus för att leta lite svamp. Hittade bara en liten stackars kantarell, men det spelar ingen roll. Jag andades frisk luft och kände mig väldigt lugn och det är huvudsaken.


E och jag försöker för övrigt hitta tillbaka till varandra igen. Inte mentalt men fysiskt. Det finns ju inget värre sex än det man måste ha. Sen går man och liksom sparar sig till den där veckan då man måste få till det perfekt. Så blir allt stelt och jobbigt och inte alls som man vill ha det. När mensen kom en vecka senare sist så kom jag att tänka på att bara för att ägglossiningstestet visade positivt på dag 16 så behöver ju inte ägget ha släppt. ((Nu tror jag ju att det gjort det eftersom tempen gick upp, men det kan ju hända!)) Vi slutar helt att ligga med varandra veckan efter ägglossning eftersom det tar så mycket på krafterna när man måste prestera. Vi skulle ju faktiskt kunna missa en möjliget...


Därför går vi nu tillbaka till ett vanligt sexliv, försöka få till det minst två ggr i veckan. Vet inte om det kommer att funka men det kan inte fortsätta såhär.

Visst ändras relationen till sin partner när man går igenom något sånt här?

Det som förr var uppdelat i fysiskt och mentalt flyter liksom ihop till en enda smet. Man lär känna varandra på ett annat plan och känslorna flyter ihop med det fysiska. Jag och E är närmare varandra nu än innan men samtidigt förlorar vi det där som bara var fysiskt, när man bara hade sex. Nu gör vi barn istället, varje gång, spelar ingen roll om vi vet att det är ägglossning eller inte. Hoppas att vi kommer ut starkare ur det här. Det måste vi!

 
 
Candra

Candra

9 september 2010 10:54

Det är jätte jobbigt att ha måste sex, kommer ihåg hur man sparade sig till just den veckan då äggen skulle lossna och det blev nästan alltid prestationsångest och bara jobbigt. den här närheten man har som par under sexandet försvann och man blev en robot i jakten på en bebis, efteråt låg man och mässade....bebis, bebis, bebis och körde alla tänkbara knep för att få simmarna på "rätt ställe".

Allt slutade med att man blev trött och ville inte ha sex, det blev svårare att bli tänd på den andre och så får det inte vara. Tyvärr är det så!
Det bästa ni kan göra är att hitta på saker tillsammans, saker som ni gillar. det kan handla om en weekendresa, promenad, paintball, flyga luftballong, det finns inga gränser. Jag och min man älskar att åka på fotoresor och upptäcka världar som har blivit bortglömda, hus som står tomma och andra historiska platser. Ibland räcker det med en mysig middag ute, glöm för allt i världen inte varandra och jag tror och hoppas att ni hittar tillbaka till varandra. Börja i tid innan det blir försent.

Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home

EVL

9 september 2010 13:16

Ja håller absolut med dig. Hur sexigt är det när tjejen efteråt står på huvudet i sängen och killen tjatar om hur mycket/lite han kom. Blir bara en massa ångest. Ska ta dina råd. Tack så mycket Candra!

Kram!

 
Kix

Kix

9 september 2010 22:10

Hrm, är det en bild från den skog du gick genom för att komma hem? I så fall har du jättevacker skog där du bor. Går liksom inte att bedöma om det är Sidsjön, Granloholm, Kvissleby, Timrå eller Bergsåker... :) Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

10 september 2010 12:34

Nej det är en tagen bild. Men skogen ser ut precis sådär... är mer åt Alnöhållet kan man säga ;)

 
Längtan

Längtan

13 september 2010 15:20

Vilken härligt trollskog!!

http://langtantillbarn.blogspot.com

EVL

14 september 2010 08:31

Ja visst är det! Det finns mååånga liknande skogar häromkring.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards