EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Stooor påse

Av EVL - 6 september 2011 19:27

Idag har jag hämtat ut alla mediciner inför IVF:et. Har nog aldrig lämnat apoteket med en sån stor påse förut. Den snälla kvinnan i kassan skrev ut papper på vad jag har kvar att hämta ut. TVÅ A4 fulla med diverse hormonpreparat, ägglossningssprutor och mensframkallarpiller.


Med mig i påsen fick jag ett paket av Crinone-gel a´la 15 st... Visst räker det? Man använder dom väl i två veckor efter återförandet? Blev lite vilsen när jag såg att det fanns ytterligare ett utag kvar på receptet.


 

Kan inte dagarna gå lite fortare?!


 

 
 
candra

candra

6 september 2011 21:01

Heja, enda gången jag har kommit ut från apoteket med deras största kasse var när jag hämtade ut våra IVF grejer. Mycket saker för en liten bebis måste jag säga men hoppas nu att tiden flyger förbi och att ni snart är igång med sprayer och sprutor.

Kram på dig vännen

http://hizukiblogg.cryptorize.com

EVL

7 september 2011 15:00

Tack vännen. Påsen står och skriker på mig varje morgon. Hoppas tiden går fort så att vi iaf kan sätta igång snart :)

Kramar

 
Tea

Tea

6 september 2011 21:07

Ett påse med hopp! Lycka till!

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

7 september 2011 15:04

Ja verkligen

 
M

M

6 september 2011 21:18

Så spännande att ni snart är igång! Tyckte själv att allt blev så verkligen när man hade den där jättepåsen med mediciner i sin hand. Snart snart snart! :)

http://bortomlangtan.blogspot.com

EVL

7 september 2011 15:01

Ja det blev det, mycket mer verkligt :) Känns bra att de står och väntar.

 
Mrs L

Mrs L

7 september 2011 09:06

Ohh va häftigt!! Nu är det så nära att nu faktiskt har mediciner hemma. Jag är verkligen glad för er skull. Börjar känna mig väldigt hoppslös själv.

STOR KRAM

http://inteutanf.blogg.se

EVL

7 september 2011 15:04

Tack, ja fastän det var lång väntetid så gick det hyfsat fort ändå. Hoppas att tiden flyger iväg för er så att även ni får sätta igång snart.

Stor kram tillbaka!

 
Nenne

Nenne

7 september 2011 09:36

Förhoppningsvis får du hämta det andra paketet Crinone osså sen, för om man plussar brukar de vilja att man fortsätter lite till med crinonen (dock olika fr klinik till klink).

Stort lycka till!

http://ivfresan.bloggplatsen.se

EVL

7 september 2011 15:03

Aha, då är det därför det fanns två paket på recpetet! Tack för svaret Nenne

 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

7 september 2011 14:00

Jag har bestämt för mig att jag tog en crinone varje morgon, och då räcker det. Jag brukade ha någon enstaka kvar. Du kan ju fråga när du gör behandlingen för säkerhets skull, men även då har du ju oceaner av tid att få ett nytt recept OM det skulle behövas. Lycka till!

http://medandufinns.wordpress.com

EVL

7 september 2011 15:02

Vad bra, tack för svaret. Och tack för ditt lycka till! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards