EttVanligtLiv

Alla inlägg den 15 september 2011

Av EVL - 15 september 2011 20:51

Idag har kontraktet från Falun landat i brevlådan. Enligt graviditetsgarantin som vi är beviljad kostar det 55000 kr. Då ingår ett fullföljt IVF-försök. Blir det ingen graviditet och inga embryon till frysen får man tillbaka 50000 kr. Blirr det ingen graviditet men det finns frysta embryon är behandlingen inte avslutad förens alla embryon är insatta.


Blir man gravid och får ett missfall innan vecka 13 får man perngarna tillbaka. Får man ett missfall efter vecka 13 får man halva summan tillbaka.

Ingenstans i kontraktet står det att vi inte får köpa ett trepack vid eventuellt misslyckande, vilket känns skönt. Tycker att det är jättebra också att garantin innefattar ALLA embryon och inte bara ett FET.


Känns knäppt att skriva på ett papper som "garanterar" en graviditet. Men det är ju absolut en angenäm benämning. Jag betalar gärna vilket pris som hellst bara vi får våra barn.


Nu har jag tagit den andra dosen Synarela och direkt efteråt blev jag jättetäppt i näsan. Blir det så eller håller jag på att bli förkyld? Eftersom jag blev täppt så snabbt finns det risk att sprayen inte "kom fram" ordentligt?

 


Av EVL - 15 september 2011 08:39

Wow, här sitter jag och har påbörjat vårt IVF.... det är stort!


Jag hade bestämt mig för att inte säga nånting till E men jag nämnde att jag sprayat i förbifarten innan jag lämnade hemmet. Han behöver nog en break från allt IVF-prat (det har blivit ganska mycket eftersom jag är besatt) så nu lugnar jag ner mig lite. Föresten så är det ju svårt att både luta sig frammåt och trycka av sprayen snabbt och hårt! Ska nog tänka på den som en vanlig nässpray i fortsättningen.


Undrar när/om eventuella biverkningar kommer...


Eftersom vårt liv nu och ett tag framöver bestått av att räkna ner så fortsätter vi väl räkna nu då:


Spraydag 1 idag.

Om ca 10 dagar får vi en blödning.

Om 25 dagar lämnar jag första blodprovet

Om 27 dagar lämnar jag det andra blodprovet

Vul om 29 dagar

Äggplock om 4,5 veckor!

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards