EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Skrivit kontrakt på barn

Av EVL - 15 september 2011 20:51

Idag har kontraktet från Falun landat i brevlådan. Enligt graviditetsgarantin som vi är beviljad kostar det 55000 kr. Då ingår ett fullföljt IVF-försök. Blir det ingen graviditet och inga embryon till frysen får man tillbaka 50000 kr. Blirr det ingen graviditet men det finns frysta embryon är behandlingen inte avslutad förens alla embryon är insatta.


Blir man gravid och får ett missfall innan vecka 13 får man perngarna tillbaka. Får man ett missfall efter vecka 13 får man halva summan tillbaka.

Ingenstans i kontraktet står det att vi inte får köpa ett trepack vid eventuellt misslyckande, vilket känns skönt. Tycker att det är jättebra också att garantin innefattar ALLA embryon och inte bara ett FET.


Känns knäppt att skriva på ett papper som "garanterar" en graviditet. Men det är ju absolut en angenäm benämning. Jag betalar gärna vilket pris som hellst bara vi får våra barn.


Nu har jag tagit den andra dosen Synarela och direkt efteråt blev jag jättetäppt i näsan. Blir det så eller håller jag på att bli förkyld? Eftersom jag blev täppt så snabbt finns det risk att sprayen inte "kom fram" ordentligt?

 


 
 
Kix

Kix

15 september 2011 22:07

Sicken jävla bra deal. Nu blir det åka av och Falun kommer tjäna en skrälldus med pengar på er! :) Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

16 september 2011 12:27

Ja visst är det!? Skitbra! Hoppas verkligen det :)

Kramar!

 
A

A

15 september 2011 23:03

Häftigt :-) Så jäkla häftigt!
Inte för att jag har någon erfarenhet, men det med sprayen låter logiskt tycker jag. Försök att känna lugn, lite iaf.. Vet att det är det sista man känner. Oavsett vad andra säger. Men jag säger det iaf :-)

Tack för din kommentar vännen! Kram.

http://hjartatbloder.blogg.se

EVL

16 september 2011 12:28

Ah jag vet, försöker hålla mig sannsad men det är svårt ;) Skulle vilja spola fram tiden nu...

Kramar!

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

16 september 2011 06:42

Håller mina tummar för att ni inte får tillbaka en spänn! =)

http://dujagochframtiden.blogspot.com

EVL

16 september 2011 12:28

Tack vännen! Jag också :)

 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

16 september 2011 09:56

Nej, man ska inte bli täppt i näsan. Blir man det, använd vanlig nässpray, de fungerar utmärkt tillsammans. Jag tycker däremot näsan blir lite konstig.
Trevligt betalsystem, verkar det som! Vi betalar 60 för tre försök med embryo åter, ingen FET ingår då.

http://medandufinns.wordpress.com

EVL

16 september 2011 12:34

Ok, tack för svaret. Såg att man kan använda nässpray 30 efter sprayningen med synarela men det står ingenting om strax innan... skönt att veta att det är ok :)

Ja det är ett jättebra erbjudande. Vi slänger bort vårt gratisförsök men det är det värt.

 
Orättvisan.

Orättvisan.

16 september 2011 10:04

Fantastiskt! Underbart!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med sprayfrågorna, som sagt.

Kramar!

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

16 september 2011 12:28

Tack!

 
Mrs L

Mrs L

16 september 2011 10:35

Va häftigt att man kan göra så!! Det kan man inte i Malmö! Det är verkligen en bra sak att kunna göra så. Gör dom något särskillt i och med "garantin"?

KRAM

http://inteutanf.blogg.se

EVL

16 september 2011 12:31

Ja det är ju ett jättebra erbjudande. Det krävs dock att man inte gjort något försök innan så vårt landstingsfinansierade försök försvinner... men det gör inget eftersom det ändå bara är ett enda ynkligt försök man får gratis.

Garantin betalar tillbaka pengarna om man inte lyckas. Även om man får missfall innan vecka 13. Missfall efter vecka 13 får man halva summan tillbaka. Lyckas man får man inget tillbaka så det hoppas vi såklart på! :)

Det är inget speciellt utan det är ett vanligt IVF, men behandlingen är inte avslutad förens alla embryon i frysen är insatta.

Kramar!

 
Fia

Fia

16 september 2011 17:36

Ljuvligt med de orden "garanti". Försök att njuta av det några dagar, bara gotta dig i att de verkligen tror att du ska bli med barn! Och tro på det själv.

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

19 september 2011 08:00

Ja verkligen! :) Ska försöka vännen.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards