EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Spraydag 1

Av EVL - 15 september 2011 08:39

Wow, här sitter jag och har påbörjat vårt IVF.... det är stort!


Jag hade bestämt mig för att inte säga nånting till E men jag nämnde att jag sprayat i förbifarten innan jag lämnade hemmet. Han behöver nog en break från allt IVF-prat (det har blivit ganska mycket eftersom jag är besatt) så nu lugnar jag ner mig lite. Föresten så är det ju svårt att både luta sig frammåt och trycka av sprayen snabbt och hårt! Ska nog tänka på den som en vanlig nässpray i fortsättningen.


Undrar när/om eventuella biverkningar kommer...


Eftersom vårt liv nu och ett tag framöver bestått av att räkna ner så fortsätter vi väl räkna nu då:


Spraydag 1 idag.

Om ca 10 dagar får vi en blödning.

Om 25 dagar lämnar jag första blodprovet

Om 27 dagar lämnar jag det andra blodprovet

Vul om 29 dagar

Äggplock om 4,5 veckor!

 

 
 
M

M

15 september 2011 08:55

Grattis till spraystarten! Skönt att ni äntligen är igång! :) För mig tog det nog nån vecka eller så innan biverkningarna kom igång på allvar. Jag blev mest irriterad, svettig och så var jag tvungen att gå upp och kissa varje natt under en vecka! Biverkningarna försvann så fort jag började med sprutorna. Stort lycka till! :) Kram!

http://bortomlangtan.blogspot.com

EVL

15 september 2011 14:50

Tack så mycket M!
Det låter bra det. Hoppas att jag kommer att må bra hela behandlingen.

Stor kram!

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

15 september 2011 09:12

Grattis till spraystarten!!! Jag tror att "sprayblödningen" kommer oberoende om man har haft ägglossning eller inte. Det är kroppens reaktion på att mängden östrogen och progesteron sjunker i blodet pga nässprayen. Det verkar som att blödningen kommer efter ca 10 dagar för dom flesta, men för mig har det tagit så långt som 18 dagar vid ena behandlingen och jag tror att vissa inte ens får blödning. Det är bara att vänta och se! Hör av dig till kliniken för att få råd om det dröjer mer än två veckor. Ang det du skrev tidigare: Om mannen din inte orkar lyssna samtidigt som du behöver ventilera så är mitt råd att söka hjälp själv. Även om ni är två om IVF:et så kan man söka samtalshjälp var för sig. Det kan också hjälpa. I alla fall var det så för mig och M. Jag fick stöd att berätta för honom vilken sorts stöd jag ville att han skulle vara och det hjälpte oss båda.

http://morgonpigg.nu

EVL

15 september 2011 14:55

Tack så mycket Evelina! Vad skönt att höra, då slipper jag oroa mig. Hör av mig till TF som du säger om det gått för lång tid.

Ja det skulle faktiskt vara skönt att få prata med någon utomstående. Ska tänka på det.

Kram!

 
Sandra

Sandra

15 september 2011 10:37

Vad spännande! Eller ja, nässpray är väl kanske inte så spännande, men den är ju faktiskt starten på något som kommer att ändra hela era liv!

http://sandraromby.blogspot.com

EVL

15 september 2011 14:54

Tack! Njä det är väl mer att den representerar att vi äntligen är på väg ;)

Kram!

 
Mrs L

Mrs L

15 september 2011 11:01

Kolla din mail fina du!! Jag har skickat något till dig.

Stor kram

http://inteutanf.blogg.se

EVL

15 september 2011 14:53

Vad roligt ;)

Stor kram!

 
Anna

Anna

15 september 2011 11:09

Grattis till spraystart! :)

Kram!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

EVL

15 september 2011 14:53

Tack så mycket Anna! :)
Kramar!

 
Mitt här och nu

Mitt här och nu

15 september 2011 11:12

Åhhh så spännande :-) Jätte stort lycka till. Håller alla tummar och tår så hårt jag kan för ett lyckat resultat. Kram

http://www.mittharochnu.blogspot.com

EVL

15 september 2011 14:53

Åh tack så mycket vännen!
Kramar!

 
A

A

15 september 2011 13:13

Äntligen!!! :-D Nu ska det bli spännande vännen. Åh vad kul om detta går vägen, det kommer det fan att göra!

Jag frågade inget om endo faktiskt. Jag tänkte att det får ligga på hyllan ett tag till. Har en vän som har endo och hon talade om hennes problem, jag kände mig som en fis i rymden. Hon får ställa kl var annan timme på nätterna (med grön tampong + binda) för att inte vakna blodig m.m

Kraaaaaaam och lycka till nu!!!!!

http://hjartatbloder.blogg.se

EVL

15 september 2011 14:52

Ja verkligen, ÄNTLIGEN! :) Ja nu får det fan ta och vända här... ;)

Ok, ja jag tänker lite så också. Om jag skulle ha endo så borde det vara väldigt väldigt lite och behandlingarna är desamma ändå... kanske bäst att bara slappna av.

Kram och lycka till med de fina äggen! :)

 
akna

akna

16 september 2011 11:12

Åh vad skönt att ni har fått sätta igång nu! Det är jobbigt och frustrerande att det behöver gå så långt, men det är ju bra att hjälpen finns! Blev ledsen när jag läste om er konversation, känner ju igen känslorna så väl! Här var det också sambon som var den "tröstande". Han sa inte så mycket om hur han kännde utan jag fick dra det ur honom. Jobbigt ibland, men samtidigt vet jag inte om vi orkat om båda varit som mig. De har nog kanske svårare att acceptera det på nåt sätt. Vet inte om det har med manligheten att göra? Men som jag sagt innan så spelar det ingen roll hur det hela gick till när man ser plusset! Det är jobbigt allt det där man går igenom innan och man får nog acceptera att vi reagerar olika...
Jag hoppas och håller tummarna att nedräkningen leder till ettstort plus!! Kramar

http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

EVL

16 september 2011 12:36

Ja det är så otroligt skönt! Är så tacksam för att vi kan få hjälp.

Det verkar som om det är en ganska vanlig konversation hos ofrivilligt barnlösa par, tyvärr. Det har säkert med manligheten att göra och samtidigt är de ju inte med om samma sak som vi kvinnor. Alla behandlingar och gynbesök som vi går igenom...

Tack så mycket vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards