EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Vårt längtansrum

Av EVL - 26 september 2011 21:15

I somras orkade vi inte längre. Det tomma längtansrummet bredvid vårt sovrum hade stått tomt och kallt i över två år. Tanken var att börja renovera när vi var gravida och lyckliga men som med så mycket annat här i livet fick vi tänka om. När vi gick på semester köpte vi färg och målade halva rummet blått. En djup mörkblå/grön färg.

Det var så otroligt befriande att få smeta över den där äckliga träpanelen. Ibland grät jag lite och ibland log jag. Det var ju faktiskt vår efterlängtade bäbis blivande rum jag inredde. Då vi fick besök visade vi försiktigt upp det vi gjort.

En gång hade jag som fantasi att vi skulle renovera och göra iordning allt för vår bäbis och hålla det låst tills vi skulle berätta den roliga nyheten. Då skulle vi släppa in nära och kära och de skulle på en gång förstå att vi skulle bli tre. Alla skulle gråta och vi två skulle vara så lyckliga tillsammans.


Nu blev det inte riktigt så. I somras släppte vi in våra familjer och fick likadana responser från vissa i släkten. Mammas man utbrast "vad ska ni ha här inne då? Gästrum?". Exakt samma sak undrade E´s pappa när de fick se det halvfärdiga rummet.


Efter det tappade vi orken att fortsätta renoveringen. Jag flyttade med flit mina kläder till garderoben där inne för att iallafall få en ursäkt till att någon gång vistas där. Om ens bara för några minuter varje morgon och kväll. Sen slutet av Juli har det stått så. Tomt och med mina kläder utspridda kring en öppen garderobsdörr. Med halva rummet målat i en modern fin färg och den andra hälften hade kvar sina deprimerade slitna gamla tanttapeter.


Men så idag fick vi ett ryck. Nu har vi köpt tapeter och ska färdigställa BARNrummet så som det ska vara tills vi blir gravida. Tills vi BLIR gravida.

 

 
 
K

K

26 september 2011 21:29

Ja, såna kommentarer kan verkligen ta död på ens glädje när man väl försöker fokusera på annat!

http://alltinggar.blogspot.com

EVL

27 september 2011 13:06

Ja verkligen!

 
Anna

Anna

26 september 2011 22:01

HELT rätt!! :)

Kram!

http://www.enmammawannabe.bogspot.com

EVL

27 september 2011 13:06

Tack vännen!
Kramar!

 
Orättvisan.

Orättvisan.

26 september 2011 23:11

Bra gjort! Helt rätt tänkt! Min IVF-läkare påtalade flera gånger att vi inte fick tänka eller säga "om" utan "när"! :)

Kramar!

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

27 september 2011 13:06

Tack, ja inget blir ju bättre av att gräva ner sig ännu mer.

Kramar

 
A

A

27 september 2011 10:14

Men gud så bra!! Jag blir så glad när jag läser att ni finner motivation och lite "fan i mig, det här ger
oss ett barn". För det är just vad det kommer att göra :-) Kram vännen!

http://hjartatbloder.blogg.se

EVL

27 september 2011 13:05

Tack fina!

 
candra

candra

27 september 2011 10:37

Vet du, du kan ju göra en walk in closet till dig själv med expedithyllor, sminkbord och en rolig garderob. Alternativt ett pysselrum.
Sitter själv och funderar på hur vi ska göra med vårat, fullt med prylar är det.

Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com

EVL

27 september 2011 13:05

Nja, det är lite för stort för det. Men vafasen man kan ju ha en liten catwalk också ;D
Du borde ju verkligen skapa en ateljé till dig så att du kan vara kreativ i lugn och ro.

Kram

 
Tea

Tea

27 september 2011 13:08

Rätt inställning! Ni ska bli gravida!

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

27 september 2011 13:08

Tack, ja det hoppas vi verkligen. Vi måste bli det!

 
Ingen bild

www.mininfertila.blogg.se

28 september 2011 17:56

Usch vi har ett likadant rum här hemma och alla undrar varför vi inte gör i ordning det men jag vill inte :( Jag vägrar släppa den drömmen att vi ska börja fixa efter plus.
Jag har tänkt precis likadant som du göra klart och sen visa upp.. tänkte skriva på facebook hur vi gör iordning "extrarummet" och sen slänga upp en bild när det är klart och alla ser att det är ett barn rum.
Det känns långt borta. Önskar att vi kunde göra som er och leva lite mer nu och inte avskärma det där rummet och nästan stänga ute det från medvetandet ännu längre.. :(

Håller tummarna stenhårt för er! :) kram

EVL

30 september 2011 08:02

Ja det är jobbigt när man är fast eftersom man inte vill "förstöra" det fina man planerat. Men faktiskt, att göra iordning för ett barn som inte finns än kan också kännas fint och speciellt. Sen är det skönt att få ordning hemma, då känns det mer som om man är på väg.

Tack! Håller mina för er :)
Kramar!

 
Ninna

Ninna

30 september 2011 01:11

Stakrt jobbat! Bra!
Även här hemma är rummet är färdigt för "storkens leverans"... Man måste ju se positivt på framtiden :-)

Kram Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

EVL

30 september 2011 07:59

Absolut :)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards