EttVanligtLiv

Alla inlägg den 15 april 2011

Av EVL - 15 april 2011 12:39

Jaha, nu ligger systers sambo hemma och kräks. Han som vi skjutsade till jobbet igår. Han som vi trodde hade klarat sig. Men det borde väl vara som Cecilia skriver, att det inte smittar innan det brytit ut... det borde förklara varför han blir sjuk först nu efter att hans son kräkts och inte innan.... det borde alltså inte finnas så stor chans att han smittat mig i bilen igår?!


Vet att det inte är lönt att tänka på det här men det känns verkligen som om magsjukan förföljer mig. På fyra månader har 14 stycken i min direkta närhet varit sjuka. För min systers son är det andra gången och för hennes sambo är det tredje gången! Nu måste jag vara rädd i ytterligare ett dygn för att se om några baciller hoppat från systers sambo till mig i bilen.


Kan ingen bara utveckla ett vaccin mot att kräkas? Jag hade betalat vilken summa som helst för att få slippa allt sånt i framtiden. Man skulle ha blivit forskare istället!



***uppdatering***

Fan vad dum jag är, det är klart att systers sambo kan ha smittat oss... systersonen hade ju blivit sjuk på natten så smittan fanns ju hemma hos dom redan!! Nu är det 1.5 dygn sedan vi skjutsade honom så man kan väl inte vara lugn förens imorgon :(

 

Av EVL - 15 april 2011 10:26

Det verkar som om jag klarade mig från äckelpäckelbacillerna. Tack så mycket till alla som lugnade mig med fina kommentarer :)


Jag jobbar och står i, plannerar möhippor hit och dit och försöker fylla dagarna till bredden. Det känns otroligt skönt att jag inte behövde ha ont i bröstvårtorna efter ägglossningen denna gången. Det var alltid en sånn ångest som följde varje gång ömheten började avta. Jag känner mig precis som vanligt (förutom-några-stickningar-i-brösten-då-och-då-men-man-kan-inte-få-allt) och det bidrar till att jag kan koppla bort tankarna om att det gått åt h******.


TF sa ju att de flesta kvinnorna inte känner något speciellt innan mensen uteblir. Tar det för givet att det kommer att vara så även mig. Googlar man på tidiga graviditetssymptom hittar man allt möjligt tok som "nös mycket" "det kittlades i fingrarna" "naglarna gjorde ont"... ok kanske inte så knäppt men typ.


Denna gång har jag belagt mig med googleförbud, sådeså.

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards