EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Funderar på gravidyoga

Av EVL - 21 februari 2012 08:34

Yogastudion här i Sundsvall håller varje Onsdag till mitten av Maj en kurs i gravidyoga. Funderar på om det är något för mig. Skulle behöva lära mig att slappna av och känna lite mer tillit till kroppen :)


Så här beskrivs gravidyogan:


   "Att gå en kurs i Gravidyoga är ett sätt att förbereda sig fysiskt och mentalt inför förlossningen samtidigt som man ökar välbefinnandet för både mamma och barn under graviditeten."

 

 
 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

21 februari 2012 09:52

Jag går! Jag yogar inte annars, i så fall ger det säkert lite mer. Men jag gillar det bättre och bättre för varje gång, även om det inte känns som den Saliggörande Lösningen. Och så är det kryddat med lite nötter som berättar om sin förlossning UTAN smärtlinding "yoga-andning räckte" som jag blir lite trött på - precis som om det skulle vara bättre på något sätt, som om det inte vore olika för alla. Men jag hade anmält mig igen om jag visste vad det var:-)

http://medandufinns.wordpress.com

EVL

21 februari 2012 15:51

Haha, ja sådana berättelser kan man ju klara sig utan. Yogan låter bra så det får nog bli en kurs för mig framöver :)
Kram!

 
Ingen bild

Karin

21 februari 2012 10:44

Kan verkligen rekommendera gravidyoga! Otroligt avkopplande och jag hade faktiskt nytta av den under själva förlossningen, då den och yogaandningen delvis hjälpte mig att slappna av. Fortsätter att följa din "resa" med spänning! Kram från Karin - som nu är en lycklig mamma till en liten pojke som fyller fyra veckor idag :)

EVL

21 februari 2012 15:51

Åh det låter härligt och precis vad jag behöver! :)
Och GRATTIS till din lilla son! Vad roligt

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

21 februari 2012 15:07

Jag vill följa meeed!!!!!

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

21 februari 2012 15:47

Härligt! Följ med vettja :D jag tänkte gå första passet Onsdag den 29:e.

 
Mrs L

Mrs L

21 februari 2012 15:52

Tror det är en jätte bra idé. Jag ska själv göra det lite senare i graviditeten hade jag tänkt.

Puss och kram

http://inteutanf.blogg.se

EVL

22 februari 2012 08:28

Det tycker jag att du ska :) Du och bubblan

 
C

C

21 februari 2012 20:47

Låter ju supermysigt att ha yoga tillsammans med massor av andra gravida :)

http://spyor.blogg.se

EVL

22 februari 2012 08:28

Ja det är nog mysigt. Skönt också att slippa alla jobbiga yogaställningar.

 
Ingen bild

Maya

22 februari 2012 10:38

Jag går också på gravidyoga. Har viss yogavana sedan innan, men det som medandufinns skriver så tror jag verkligen inte att det är något måste. Däremot om man har yogaskräck som en av mina vänner så är det nog lika bra att välja andra vägar att förbereda sig för förlossning och uppleva graviditeten.
Jag tycker att det är superfint att få 2 h i veckan där det bara är jag och mitt växande barn och min kropp i fokus. Har flera ggr börjar grina av lycka under avslappningen - lyckan över att det faktiskt är jag som ligger där och är gravid :)
Kram!

EVL

26 februari 2012 11:39

Åh det låter mysigt. Allt som verkar avslappnande välkomnas :)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards