EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Välkommen vecka 22 och barnvagnsköp!

Av EVL - 29 februari 2012 10:44

Idag går vi in i vecka 22 (21+0) jag och Pyret! Det ska firas riktigt ordentligt genom att åka och köpa den barnvagn vi har sett ut. Jag och E tog mod till oss igår och åkte runt för att titta på olika modeller. Vi fastnade ganska fort för en BRIO Happy kombivagn, en precis likadan som på bilden nedan. Vi bestämde oss för en hård liggdel eftersom den är mer rymlig och har en suflett som skyddar pyret mot solen på sommaren. Vi valde också luftdäck så att det går lättare att dra den på alla underlag. Handtaget är av teleskopmodell och vi tänkte faktiskt inte på att titta och känna efter hur det skulle vara med en knäledsmodell istället. Någon som vet vilket typ av handtag som är att föredra?


 

Och nej vi är inte influerade av Kronprinsessan Viktoria och Daniels val av vagn ;)


Köper man en vagn på Barnens hus får man 500 kr + 100 kr för varje tusenlapp över 5000. Vi kommer alltså att få 600kr. De pengarna lägger vi på ett babyskydd, också från BRIO, som reas ut på Torsdag för 999 kr istället för 1999 kr.


Hittade denna gulliga skötväskan på ebay. Får se om det kanske blir en sån också. Svårt att inte go helt bananas när man väl sätter igång att shoppa.

 

 

 
 
Miss Baglady

Miss Baglady

29 februari 2012 11:34

Precis en sån har vi också, fast en röd och årsmodell 2008. Jättebra. Funkar så bra, på alla underlag och vi är toknöjda med våran. Hoppas ni blir det också.

http://baglady442.wordpress.com

EVL

29 februari 2012 12:41

Åh det låter ju kanon. Pillade och körde lite med den idag innan vi köpte den och det känns verkligen jättebra :)
Kram!

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

29 februari 2012 12:53

Vi har också köpt en sån fast svart mönstrad, med hårdlift, lufthjul och knäledschassi vi provade båda och då vi båda är långa passade knäledschassit mycket bättre för oss men det där är en smaksak!

Kram kram

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

29 februari 2012 14:09

Vad kul då kommer vi att gå med liknande vagnar i sommar då :). Ja jag tror att vi hade blivit nöjda oavsett om vi valt teleskop eller knäled.
Kramar!

 
Sandra

Sandra

29 februari 2012 12:58

För mig som bara är 160 cm lång är teleskophandtagen för höga... Annars är det ju mycket snyggare! Själva vagnen ser ju jättefin ut :-)

http://sandrasbild.blogspot.com

EVL

29 februari 2012 14:08

Ja det kan jag tänka mig. Jag är 167 och lägsta positionen kändes bra, skulle inte ha velat haft den mycket längre upp.
Tack :)!
Kram!

 
Min längtan

Min längtan

29 februari 2012 13:11

Vilken fin!
Gillar färgen skarpt också.

Hoppas ni kommer trivs med vagnen men det tror jag. Många härute i mina trakter har sådana, då det går lätt att dra med lufthjul.

Kram, har varit dålig att kommentera, men läser flera gånger varje dag hos dig.

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

29 februari 2012 14:07

Tack ja vi fastnade också för färgen direkt. Perfekt också att den inte skriker pojke eller flicka.

Har varit dålig på att kommentera hos dig jag med, men jag läser allt du skriver

 
Fia

Fia

29 februari 2012 13:25

Fin barnvagn! Vi har också teleskopstyre, och hade inte så mycket att välja på iofs, men jag tror det passar oss bra. Vi är ungefär lika långa, mannen och jag så vi kommer nog inte hålla på och justera handtaget så mycket.

Har de rea på babyskydd? Det vore ju grejt med lite rabatt med tanke på att vi ska ha två!

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

29 februari 2012 14:05

Tack, ja det känns inte som om vi kommer att justera det så mycket vi heller.

De har en babykväll nu på Torsdag mellan 19 och 21, men jag vet inte om det gäller alla butiker. Om du är medlem på facebook kan man "gilla" deras sida för att få se erbjudanden.

Kram!

 
Varjehjärta

Varjehjärta

29 februari 2012 13:34

Hej! Härligt att ni kommit så långt i graviditeten! :) Riktigt fin vagn, jag hade gjort samma kap om jag var du! Ly

http://www.varvagtillenkotte.blogspot.com

EVL

29 februari 2012 14:05

Tack så mycket vännen

 
Ingen bild

Lilla jag

29 februari 2012 18:12

Hej,
Ville bara berätta att det kan vara bra att titta på ett annat innehåll när man köper vagn. Nämligen kemikalieinnehållet! De flesta vagnar innehåller flamskyddsmedel som är mycket obra för små pyren (och stora människor också för den delen). Googla bromerade flamskyddsmedel och läs mer. Och just det, det finns en ekologiskt vagn som inte innehåller flamskyddsmedel: orbit green.
Lycka till med vagninköp!

EVL

2 mars 2012 20:21

Hej!
Åh det tänkte vi inte så mycket på faktiskt. Hoppas att BRIO inte är så giftig!

 
villsågärnablimamma

villsågärnablimamma

29 februari 2012 18:39

Ni har inte funderat på en vagn med roterbara hjul (dock låsbara om man behöver) därframme? Vi valde en sån då den var så himla smidig att svänga och köra runt med! Bara tips :)

http://langtaneftervartbarn.blogspot.com

EVL

2 mars 2012 20:20

Ja vi funderade lite över det men de flesta är så små att vi är rädd att vi kommer att köra fast i snön med dom till vintern. Men tack för tipset :)!

 
Flugans mamu

Flugans mamu

29 februari 2012 19:00

Fin vagn! Har också en Happy, fast lite äldre årsmodell, som vi har varit supernöjda med.

http://flugansmamu.blogspot.com

EVL

2 mars 2012 20:19

Åh det låter ju bra! :)

 
candra

candra

1 mars 2012 08:12

Ja monstret börjar bli stora killen nu, ska bli riktigt roligt när han börjar gå. Just nu har han storlek 80 så man får köpa 86 eller 92 skulle jag tro, han växer inte lika snabbt nu som han gjorde dem 6 första månaderna och tur det för det är dyrt med barnkläder.

Jätte fin vagn, jag köpte aldrig någon och den var helt ok. Vår tre-hjuling som vi har nu har reglerbart handtag och det är guld värt, speciellt då jag får plats med min kopphållare :-)
Kram

http://www.dontbother.com

EVL

2 mars 2012 20:19

Åh storkillen

 
Heléne

Heléne

1 mars 2012 16:13

Härligt att ha bestämt sig angående vagnen. Vi velar fortfarande... Men vad gäller handtag stod det klart ganska snabbt för oss att vi behöver knäledshandtag: jag är ganska kort och M är ganska lång. Teleskophandtag var bekvämt för honom men hade mördat mina axlar i längden (ha. ha. ha.).

http://helenetroedsson.wordpress.com

EVL

2 mars 2012 20:15

Ja det gick ganska fort. Båda två var nog rädda för att få för svår beslutsångest :). Ja skiljer det mycket på längden måste teleskophandtag vara absolut bästa valet.
KRam!

 
Mrs L

Mrs L

1 mars 2012 19:31

Du och solstrålen kommer bli snyggast i Sundsvall med era Happy vagnar!! Tror att den passar dig perfekt:-) fin färg också!

http://Inteutanf.blogg.se

EVL

2 mars 2012 20:14

Tack så mycket fina vän! Hoppas din förkylning blir kortvarig. Kram!

 
Fia

Fia

2 mars 2012 13:48

Tack för tipset om babykväll, det gällde hela landet. Nu tjänade vi 2000 kr! :-)

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

2 mars 2012 20:12

Åh vad bra! :D Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards