EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Om "plötsligt"

Av EVL - 25 juli 2012 19:44

Plötsligt går allting så fort. Den efterlängtade graviditeten med gomagen och alla symptom jag så gärna ville ha - allt det är gjort. Nu finns miraklet här hos oss och dagarna bara susar förbi. Jag önskar så ibland att det fanns en pausknapp så att jag kunde hinna med.


Plötsligt är vi mamma och pappa, till någon som ser ut som oss och som redan liksom känner oss. Vi har lärt oss vad hon vill när hon låter och vi kan redan byta blöja halvsovandes.


Plötsligt har vi redan roliga minnen från lilltjejen, som när E satt på golvet nedanför skötbordet och grejjade med blöjtunnan och fick en raketbajs rakt i fejjan.


Plötsligt är jag mer rörlig och plötsligt kändes det för första gången ensamt att ställa sig i duschen alldeles själv.

Plötsligt kommer jag inte ihåg hur det kändes att ha stor mage, hur sparkarna kändes eller hur ont det gjorde att föda barn.


Vi slås hela tiden av hur livet kan vända, bara sådär plötsligt. Ena sekunden var vi mitt i kampen som kändes så oändlig och så en Söndag ändrades allt av ett litet litet rött streck på en sticka. Embryot blev en liten räka på VUL, blev en första spark i sidan magen, blev en riktig liten bäbis på RUL, blev växande kula, blev tryckande fötter och stjärt, blev värk och vattenvagång och tillsist en egen liten person som föddes tidigt en morgon.


     


 

 
 
mammaTEA

mammaTEA

26 juli 2012 09:04

Härligt med nya minnen!

http://mammatea.se

EVL

28 juli 2012 16:42

Ja visst är det!

 
Marielle

Marielle

26 juli 2012 16:02

Åh, tack så mycket! :)
Åhh, vilka underbart fina bilder! <3 Så jätte fin hon är eran tjej!!
Men då är det ju precis som det är här hemma, Ammelie tar inte heller bröstet riktigt som hon ska och med tanke på hennes ivrighet och humör så går det bara sämre ju längre tid det tar.. Får hon inte mat exakt när hon ska så blir hon riktigt arg. Har provat med ammningsnapp om det är en sån du menar?! Och det funkade klockrent från början, men inte nu längre.. Men tackar så hjärtligt för tipset ändå! <3 Skönt att höra att ni har hittat räddningen för er! :)

Kramar!!

http://mariellear.blogg.se

EVL

28 juli 2012 16:42

Tack så mycket vännen, er lilla är också sååå himla vacker!! Tänk att de är här nu!

Hoppas det ordnar sig med amningen snart, vet att det är så stressigt när det strular.

Kramar!

 
Luiza

Luiza

26 juli 2012 16:39

Du skriver så sjukt fint, vännen.
Jag blir tagen av detta inlägg och föregående. Det är så sant som du skriver och du sätter ord på känslor jag har svårt att identifiera med just ord...
Det där med att alltid vara ofrivilligt barnlös och hur man önskar att det stog i pannan på en när man ser "den där" blicken av en kvinna/,som tittar kärleksfullt men genast slår bort blicken i marken eller åt andra hållet...För det är en blick man känner igen...
Och jag älskar sättet du beskriver graviditeten...och att plötsligt ställa sig i duschen själv...
Åh, så vackert. Även om det såklart är vackert att den lilla individen finns här nu.
Ja, du fångar mitt hjärta med din text <3. Och den där bilden [du vet vilken]...jag smälter.

Har du tänkt på det? Att våra döttrar båda är födda den 14:e, fast min är född i maj och inte i juli?

Tack för din kommentar , även här håller jag med om att allt blir så officiellt...inget är längre privat och det dras hit och dit...suck.
Det bästa är att slå bort allt och lyssna på sin bebis, för det är bara du som känner henne. Och pappan , såklart.

Massa kramar

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

EVL

28 juli 2012 16:41

Men åh, tack så mycket vännen. Hade inte tänkt på att de båda är födda den 14:e! Det är ett bra datum ;) de är ganska lika varandra också ju. Finingarna!

Massa kramar tillbaka!

 
Lilla bönan

Lilla bönan

27 juli 2012 13:47

Och hon är ju såå enormt söter, vilka ögon!!

http://lillabonans.blogspot.com

EVL

28 juli 2012 16:40

Tack vännen! Lycka till med förlossningen nu, så spännande!!

 
isabel

isabel

29 juli 2012 23:36

åh så fina bilder, jag minns bebis-tiden med elvie så väl när jag ser er med A-V... kan inte fatta att min nu är 1 år och att jag ska börja jobba på onsdag... det svider lite i hjärtat (okej rätt mycket, vill bara gråta) men samtidigt börjar en ny tid- ett nytt liv och Elvie mår bra och tycker livet är spännande. det är jag tacksam för.

kärlek till er/ Isabel

http://www.minelvie.blogg.se

EVL

3 augusti 2012 18:44

Åh jag förstår att det känns i hjärtat vännen. Tiden går fortare än vad man skulle önska. Ni får glädja er åt allt roligt Elvie och ni har framför er. De är ju så roliga i den där åldern :) Kul att se dom lära sig så mycket.

Kärlek tillbaka till er fina tre

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards