EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Dopprisma

Av EVL - 13 januari 2013 17:41

Idag har vi varit i kyrkan för att hämta Anna-Veras dopprisma som hon fick när hon döptes. Den har graverats med hennes namn och har sen dess fått hänga i kyrkfönstret med alla andras prismor som tillhör barnen som döptes samma år.


         



Imorgon fyller hon hela 6 månader! och det känns så overkligt. Det händer saker med henne hela tiden och det är svårt att hänga med. Nu trappar vi ner på amningen och nu borstas det tänder. Vi provar olika maträtter och nu brummar och gurglar hon så att det sprutar saliv från munnen. Hon har humor och ibland låter det som om hon säger mamma eller hej. Idag provade vi majskrokar för första gången och högen med alldeles för små kläder bara växer sig större och större. Hon är ingen liten bäbis längre men istället en alldeles egen liten person som kan bestämma mycket själv och som vill vara med och leka när de äldre kusinerna är på besök. Hon vet skillnaden på att lägga sig och sova lite på dagen och när hon ska sova för natten. Så fort hon ser sängen blir hon ledsen och hon kräver mycket närhet för att hon ska vara tillfreds. Det bästa jag vet är att gå fram till hennes lilla säng, få ett stort leende tillbaka och lägga näsan mot hennes så att hon somnar tryggt. Hålla handen är det bästa hon vet. Världens finaste lilla tjej <3!


   



 


 
 
Linnea.

Linnea.

13 januari 2013 19:09

Åh, så stor hon blivit er lilla underbara vackra! <3 Grattis till både henne och stolta föräldrarna!

Fortsätt ge kärlek och närhet vid läggning, det lönar sig kan jag hälsa! Idag hann inte ens Elsa se färdigt sitt kvällsprogram (kollar I drömmarnas trädgård varje kväll) innan hon satte av till sovrummet, slängde sig upp i sängen och huvudstupa ner i kudden, redan innan pyjamas och nattblöja var på! :) Där är en som också fått mycket närhet i samband med läggning och nu ser det som något VÄLDIGT mysigt! Så keep on keeping on! ;)

Kramar!

http://linneabatsman.blogspot.com

EVL

29 januari 2013 15:57

Hihi ja visst har hon! Tack fina du!

Åh det låter ju jättebra. Vad mysigt, vilken duktig liten tjej ni har. Hon verkar så mysig och rar.
Kramar!

 
dagsforenliten

dagsforenliten

14 januari 2013 23:07

vad mysiga de sista 2 bilderna var. Alla bildeer var fina, men de sista två var det så mycket kärlek i på nåt sätt.
Kul att barnen får en prisma. Det skulle jag velat att Ellie får när hon döps. Vi får köpa ett smycke själva helt enkelt =)
Kram

http://dagsforenliten.blogspot.com

EVL

29 januari 2013 15:56

Tack så mycket! Ja det är jättefint att de får det som ett minne. Har för mig att jag sett många liknande på nätet så ni hittar säkert något jättefint :)!
KRam!

 
C

C

15 januari 2013 12:50

Tänk vad spännande att få se vad hon blir för personlighet. Söta lilla människan, tiden går verkligen fort!
Kramar

http://spyor.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards