EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Skulle vilja drömma

Av EVL - 26 mars 2014 12:14

Lunchen/intrevjun igår gick bra. Lyckades peppa mig själv i bilen och kopplade bort alla tankar som inte rörde jobbet. Det var skönt att komma från kontoret ett tag och eftersom lunchmötet var lite senare än min vanliga lunch behövde jag bara jobba två timmar och sen var det redan dags att häma A-V på föris.


Hon stod med gul reflexväst ute på gården samlad i en klunga av de minsta barnen. När jag gick ur bilen hörde jag någon liten säga "där kommer Anna-Veras mamma!" och det gjorde mig så varm i hjärtat. Om inget annat är jag iaf det. Någons mamma. Tillslut blev jag äntligen det. Konstigt att det ens är svårt att komma ihåg att Hon en gång faktiskt levt i min kropp. Att något gott och fint och lyckat faktiskt blev till. Finns till.


Vi begav oss hemmåt och jag sjöng för henne i bilen. Frågade om hennes dag och låtsades förstå vad hon svarade. Jag bar henne upp för trappan och hon ringde på dörren tre ggr så som hon alltid vill göra. I hallen klädde hon av sig själv men ville ha hjälp med en sko och att dra av overallen över fötterna. Jag städade lite och hon hjälpte till att starta dammsugaren. Efter ett tag frågade jag om hon ville ha något att fika och hon sken upp som en sol. Jag gjorde iordning en liten skål med bitar av plommon och några russin. Hon tog emot den, sa tack tack och gick iväg till vardagsrummet och satte sig i soffan.


När blev hon så stor?!

   



Jag väntar på svar från TF. Otåligt. Så mycket för att ta en paus när man ändå måste vara den som får saker att gå frammåt. Plannera in i minsta detalj. Kanske E får vila iaf, han som slipper vara koordinator.


Kroppen mår bättre och bättre. Snart kanske mensärken försvinner också så att jag slipper bli påmind. Vill så gärna drömma om att vara gravid men varje natt drömmer jag om att andra i min närhet är det. Kanske övriga kroppen ännu inte är inställd på det hjärnan och hjärtat vill? Hur programmerar man om en sån sak??



 
 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

26 mars 2014 20:32

De små liven vi redan har gör mer än vad man tror, trots att syskonlängtan är enorm! Vad skönt att du i allt detta orkar se det så ändå! Du är stark, och tack vare den kommer ni nå ert mål!

Kram!

http://dujagochframtiden.blogspot.se

EVL

27 mars 2014 09:42

Ja det gör de verkligen! Tack så mycket fina du. Kramar!

 
C

C

27 mars 2014 10:01

Ja tänk att du är mamma till en sån fin tjej. Det gör förmodligen inte syskonförsöken lättare men hon är ju en underbar påminnelse om att ni faktiskt lyckats tidigare <3 kram

http://spyor.blogg.se

EVL

27 mars 2014 13:57

Ja verkligen, hon ger kraft och ork. Kram!

 
Ingen bild

Viktoria

27 mars 2014 13:59

Helt underbar är hon, såå söt :)
Kram

EVL

27 mars 2014 14:23

Tack så mycket fina du. Kram!

 
Ingen bild

Anna

27 mars 2014 21:22

Vill bara skicka lite kramar till dig och fina A-V!

EVL

28 mars 2014 08:09

Åh tack så mycket fina! Kramar tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards