EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

Välkommen vecka 16!

Av EVL - 11 augusti 2014 08:50

Igår gick vi in i vecka 16 och det firades med att möta upp fina vänner på stan, ta en lunch vid ån och gå på den tidiga bion (som typ pensionärerna... men det vägdes upp av att det var Turtles vi såg). Dagen var jättemysigt men jag blev så himla komatrött att jag fick kämpa för att inte somna inne på bion. När vi hämtat A-V från hennes farföräldrar var jag tvungen att lägga mig i hennes lilla säng ett tag för att inte somna ståendes. Det var jättehärligt för A-V kom och la sig bredvid mig och var glad åt att vi kunde gosa ett tag. Älskar att hon vill vara så nära.


Jag mår bättre nu än innan. Brösten gör fortfarande ont och huvudvärken är kvar men jag mår inte lika illa och nog lite piggare än för några veckor sedan. Däremot är jag onödigt känslig just nu. Och onödigt lättirriterad. Blödig. Har noll ork. Det är nog inte så lätt att leva med mig nu. Jag och E råkar rätt så ofta i luven på varandra och det var likadant när vi väntade A-V. Antagligen behöver jag mer av allt nu. Antagligen fattar han inte det, nu heller.


Alltså jag är ju inte jättestor än såklart men det är inte så kul att inte ha några kläder som passar längre. Än har vi inte sagt något till kollegor och vänner så jag får gå i för trånga kläder eller typ klänning hela tiden och det gör att jag känner mig ruskigt osnygg just nu. Inga gravidbyxor sitter bra än för magen är inte så pass rund att "magpåsen" sitter bra.


Att det är jobbigt att känna sig schasskig är inget som E förstår och ibland har han varit okänslig. Som när en kompis tog ett kort på mig där jag såg kollosal ut samt gjorde en ful min och E sa "jamen du ser ju ut sådär". Han säger nästan aldrig heller att han tycker att jag är fin, fastän det är nu jag behöver höra det som mest. Det gör mig ledsen att han inte kan förstå att han måste anstränga sig lite mer nu. Och arg för att han måste anstränga sig. Det ska väl komma automatiskt om man älskar någon?


Ja onödigt analytisk och känslig just nu. Annars mår jag prima. Jag och E är vänner nu tills mitt nästa utbrott. Tur han är van. Och tur att vi varit tillsammans så pass länge att vi inte är rädda för att bråka lite.


8 dagar kvar till UL!




 
 
Ingen bild

Mikaela

11 augusti 2014 09:32

Ja,herregud. Jag var också så himla lättirriterad, känslig och gräsligt trött (och tyckte jag såg ut som en välgödd julgris). Jag och min man råkade också i luven på varandra ofta, ofta. Det är ju så mycket hormoner och känslor som rusar omkring i kroppen, man rår liksom inte för sina känslor ibland. ...och självklart är du vacker, alla gravida kvinnor är vackra 💕💕

Stor kram

EVL

13 augusti 2014 12:34

Ja det är nog svårt för dom att hänga med i svängarna hela tiden. Tack fina du! Kramar!

 
Ingen bild

Plusjakten

11 augusti 2014 10:48

Min man är precis likadan! Ändå lite skönt att höra att dom är fler som inte fattar att man behöver höra att man är fin ibland, särskilt som gravid! Det är konstigt för jag tycker att gravida kvinnor oftast är jättefina med sina magar men själv kände jag mig allt annat än fin... Grattis till graviditeten och hoppas att E bättrar sig! ;)
Kram fd Plusjakten som har två IVF-flickor

EVL

13 augusti 2014 12:34

Ja det verkar vara många som upplever samma sak. Så tycker jag med. Inget är finare än en gravid kvinna men jag hör liksom inte dit i mitt huvud. Kanske blir bättre sen. Tack! Kramar!

 
Fia

Fia

11 augusti 2014 19:07

Å jag vet precis hur det är. Lyhördheten är noll. :-/

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

13 augusti 2014 12:33

Mm. Tänk om man kunde banka in det i huvudet på dom...

 
Intesomvitankt

Intesomvitankt

11 augusti 2014 20:34

Usch, det är så jobbigt när man är så känslig. Minsta lilla så känns det.
Känner igen det där med att överanalysera också när man har en känslig period. Man känner sig lite liten och ynklig. Snart kommer du ha en kula som passar i mammabyxor :) hoppas det känns bättre då och att du känner dig fin. Du bär ju på det finaste :) kramar!

http://Intesomvitankt.blogg.se

EVL

13 augusti 2014 12:33

Ja verkligen. Börjar gråta till reklamen på tv t.om
Tack fina! Kramar

 
Icka

Icka

11 augusti 2014 22:12

Alltså det är helt GALET att du har snart gjort 50% av graviditeten med A-V's lilla syskon!
Längtar till ul med er❤️

http://Ickans.wordpress.com

EVL

13 augusti 2014 12:32

Ja jag vet, det är helt sjukt! Fattar inte vart tiden tar vägen!
Tack fina du

 
C

C

11 augusti 2014 22:50

Du är jättefin iaf <3

http://spyor.blogg.se

EVL

13 augusti 2014 12:30

Tack fina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards