EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Vår gårdag CD16

Av EVL - 19 januari 2011 09:17

Vi var på CD16 igår vilket i en ideal värld skulle betyda ägglossning hemma hos familjen ************. Jag testar en gång på morgonen och en på kvällen. Båda visade negativt.


Innan vi gick och la oss fick jag ändå ett infall att kolla om stegringen är på väg, kanske skulle ägglossningen komma imorgon istället? Det har hänt förr att ägglossningen kommer igång på CD17.


Testlagrets billiga sticka visade positivt! Jag blev såklart väldigt glad och lättad, tills jag skulle dubbelkolla med ett Clearblue digitalt ägglossningstest. Det visade såklart ett negativt resultat. Härpå följde en disskussion hemma hos oss. Sex nu eller sex imorrn var den stora frågan. Ägglossningen kanske är på g och sker inatt...hur skulle man veta? På Onsdag CD17 jobbar E till 22.30 vilket gör att vi inte kommer att kunna ligga med varandra förens någon gång på natten... Vi kom fram till att vi skulle ha sex tidigt på morgonen till CD17 *idag* och sen försöka få till det på natten till Torsdag.


Imorse klockan 6 stod jag därför yrvaken på toaletten och testade med både testlagrets sticka och ett Clearblue digitalt test. Resultlatet var att båda visade negativt... Vad ska detta betyda??


Det verkar vara något knepigt med ägglossningen denna gången. Ägglossningsflytningarna som började komma redan för ca en vecka sedan är nästan helt borta och magvärken är liksom konstant, det ökar inte som det brukar när det är dags att ägglossa. Har inte gett upp hoppet riktigt än men är det inte typiskt så säg?`


  

 
 
Candra

Candra

19 januari 2011 10:23

Kroppen är ett mysterium, jag slutade med ÄL test för det var så oregelbundet att jag fick psykbryt påt. Vi chansade helt enkelt och hade sex när vi ville, då tog vi även en paus från allt stressande och det var skönt att slippa pressen.

Lycka till nu och jag hoppas att bidrottninggelén funkar, jag åt apiforce men det är kanske samma sak!?

Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home

EVL

19 januari 2011 11:16

Ja det är den verkligen. Överväger starkt att göra samma sak, bara skita i allt vad tester heter och leva på så vanligt som det går.

Tack! Ja det hoppas jag med. Yes det är samma sak :) Hur länge åt du det?
Kram

 
Min längtan

Min längtan

19 januari 2011 13:25

Usch så stressande det låter!
Tänk, det fanns en tid när sex var underbart, befriande och lustfullt - vi får göra allt för att komma tillbaka dit!

KRAM! Tänker på dig, hoppas ni får till det idagarna.

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

19 januari 2011 15:06

Ja tänk att det har varit så en gång, känns som 100 år sedan.

Tack så mycket, det värmer att du tänker på mig! Kram

 
Candra

Candra

19 januari 2011 13:30

Apiforce åt jag en hel burk....vet inte hur många piller den innehöll men det var lättare att svälja ett piller än dricka det. Kanske åt det i 2-3 månader innan jag gav upp.

Jag har inget tålamod :-) så därav pausen.

Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home

EVL

19 januari 2011 15:05

Hm har inte heller mycket till tålamod men jag ska nog prova apiforce om det inte tar sig nu. Känns som sagt bättre att svälja en tablett än att dricka något äckligt :)

Kram

 
Ingen bild

Lina

19 januari 2011 13:43

Jag har med kört med testerna från o till men enligt min läkare så är de inte o lita på. Han menar på att man garderar sig om man sexar 2-3 gånger veckan (humm som om vi inte provat det med o vad hände...nada..) iaf så anser han att när testerna väl gett utslag så har man missat mkt eftersom spermierna tar tid på sig o bla..bla..Men jag tror ju att man iaf har lite koll på ägglossningen så kan man ju pricka in en lämplig dag iaf.

EVL

19 januari 2011 15:04

Ja jag har också hört att det är bäst. Tyvärr så tror jag inte att E skulle palla med att ha sex så ofta :(.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards