EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Om det går...

Av EVL - 6 juli 2011 20:58

Jag har fått nog. Imorgon ringer jag KK och ber om ett VUL. Har ont i magen och brösten precis som vid ägglossning men de jävla stickorna visar ingenting alls. Jag känner mig faktiskt helt förstörd. Ledsen för att det aldrig bara kan flyta på utan det måste jävlas hela tiden. Hur ska jag kunna koppla av i sommar? Det kommer inte att gå eftersom det händer alldeles för mycket hela tiden. Inte för OSS, utan för andra. Vi står ju still. I vårt stökiga hus.


Idag efter jobbet satt vi båda helt apatiska i soffan. Det riktigt kryper inom mig av längtan och frustration. Det finns ingenstans att vända sig heller för överalllt är det vänner eller familj som är gravida. Får det vi inte får.


Såhär vill jag inte ha det i 48 dagar till. Det går inte. Jag måste nog släppa det här nu. Om det går.

 

 
 
Min längtan

Min längtan

6 juli 2011 21:34

En tanke: Strunta i allt nu. Det låter jättejobbigt att gå runt och inte ha kontroll över vad kroppen håller på med. Låt kroppen få vila nu och ta Pergo om du känner, annars släpp testandes och räknande. Ni har en jättefin plan framför er, låt er få vila i den planen och låt sommaren få passera utan att ni förstörs av apatin som kommer när kroppen inte är med.

48 dagar, det kommer gå undan!!!
Eller har ni innerst inne jättestora förhoppningar på ett sommarmirakel?

Jag hoppas att ni finner ro och lugn och det gör du ju inte i detta Pergo-strul.

Håller tummarna stenhårt vännen!
Kram

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

7 juli 2011 10:23

Oj jag tror inte jag kan det. Iallafall inte sluta med pergo eftersom jag absolut inte vill äta provera för att få igång mensen, det skulle försena IVF så mycket. Men jag förstår vad du menar. Varken jag eller E sätter något hopp till att det ska ta sig innan sommaren är slut. Men det känns bra att ha lite lite hopp iaf.

Hoppas att det går fort! Snart är det semester iallafall och det vet man ju att de dagarna bara brukar flyga förbi :) Har nog aldrig varit så glad åt att semestern går för fort ;)

Tack vännen, och jag för er!
Kramar

 
Min längtan

Min längtan

6 juli 2011 23:12

Fortsätter min kommentar här:

Det fina med IVF är att det blir bebis!
Det blir bebis!
Jag har nyss varit och snusat på ett Falun-mirakel och hon var sååå fin så...*ler*

Försök fina du och vila in sommaren, det är bara dagar kvar till dess att bollen är i rullning.
Är det värt att stressa upp sig över Pergo-strul när ni vet att det blir bebis med IVF.
Förstår att man griper varje halmstrå men jag önskar såååå att du kunde få må lite bättre.

Sen känns säkert allt extra pissigt efter FB-statusar och gravida och barn i ens närhet, vilket späder på känslan av otillräcklighet.
Men sen, tänk - en dag är det ni som står där med er mage, säkert redan i höst!

Stor varm KRAM!

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

7 juli 2011 10:25

Åh, hoppas hoppas det! Det måste bli det!

Nej det är verkligen inte värt det jag vet. Ska försöka slappna av mer nu när jag äntligen fått tagit den jäkla ägglossningssprutan. När värken i magen försvinner kanske jag kan släppa allt ett tag.

Härliga tanke!

Stor varm kram tillbaka!

 
Kix

Kix

6 juli 2011 23:15

Hoppas KK är medgörlig...

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

7 juli 2011 08:06

Hoppas jag med men utgår från att det inte finns några tider.

 
Tea

Tea

7 juli 2011 02:49

Hoppas det går att fixa ett vul.
Kram

http://Langrean9manader.blogspot.com

EVL

7 juli 2011 08:03

Tack Tea!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards