EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Förberedelser

Av EVL - 13 juli 2011 08:25

Förutom att räkna dagarna (42 dagar kvar idag) och vara tacksam för varje ny dag som för oss närmare IVF har både jag och E börjat förbereda oss. Mest mentalt men också på andra sätt. Igår tog jag en sväng förbi Birsta City och köpte ett fotoalbum. Tanken är att vi ska dokumentera hela resan, från och med det första samtalet med TF den 23:e Augusti. Titeln på albumet kommer att vara "How babies are made". Bilderna i början av boken kommer kanske att visa Härnösand, Alf, medicinerna och tiden i Falun.


Förhoppningsvis kommer vi senare att kunna lägga till bilder på vårt allra första positiva graviditetstest, ultraljudsbilder och magbilder :)

 

 
 
candra

candra

13 juli 2011 10:27

Åh vilken bra id'e, kommer att vara guld värt sen när ni har erat mirakel hos er.

Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com

EVL

13 juli 2011 10:37

Ja det blir nog fint. Tänkte döpa den till "How babies are made" :)

Kram!

 
Bebislösa...

Bebislösa...

13 juli 2011 11:47

Det blir nog jättefint, det är kul att dokumentera och ta fram sen och visa bebisen sen:) Hoppas tiden går fort nu fram till IVFen, men det gör den! Det är eran tur nu!! KRAM

http://bebislosagummimamman.blogspot.com

EVL

20 juli 2011 22:39

Tack så mycket fina du!
Kram!

 
Miss Baglady

Miss Baglady

13 juli 2011 13:06

Åh ni ska göra det i Falun. Min gamla hemstad. Ska bli så spännande att följa er.

Vi gjorde vår i Linköping, där vi också träffades en gång i tiden.

http://baglady442.wordpress.com

EVL

20 juli 2011 22:39

Ja det känns som det bästa alternativet för oss. Kul att du vill följa oss :)

 
Mia

Mia

13 juli 2011 16:34

Tack för kommentaren! Ja, kroppen är bra lustig ibland...
Lycka till med IVF-världen, hoppas ni inte behöver så många försök innan det funkar!

Många varma kramar

http://swimmia.blogspot.com

EVL

20 juli 2011 22:39

Tack så mycket Mia!
Håller mina tummar för er.

Många varma kramar tillbaka!

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

13 juli 2011 18:48

Det låter som en bra idé med fotoalbumet! Jag tror att jag nog också vill ha med IVF:andet som en del i vårt framtida barns historia och fotoalbum. I alla fall om barnet blir till med IVF.

Som svar på din fråga (om hur lång tid en behandling tar). Vår första IVF tog 6 veckor från första spraydagen till ägguttag. Andra behandlingen tog 5 veckor. Jag gissar att det blir 5 v även denna gång. Så det blir nog ÄP tidigare än jag önskar, alltså precis efter att mannen kommer hem från USA. Det finns även dom som kör en kortare metod men den har dom inte provat på mig.

http://morgonpigg.nu

EVL

20 juli 2011 22:38

Ja det är ju någonting vackert så det tycker jag absolut att ni ska göra.

Ok, det känns som en lång tid, men jag antar att man är så jädra glad att vara igång att det går ganska fort.
Kram!

 
Sanna

Sanna

13 juli 2011 19:07

Hittade din blogg igår och läste igenom precis hela! Hoppas så att det går bra för er till hösten (eller tidiagre). Känner igen mig i dina tankar och farhågor, nu har vi inte försökt så länge med rädslan och skräcken att det ska vara något fel och att kanske aldrig få uppleva detta mirakel skrämmer mig, särskilt när det känns som att "alla" runt omkring blir gravida direkt när de börjar försöka.. Håller mina tummar för er.

http://www.drommenomtre.blogg.se

EVL

20 juli 2011 22:37

Oj att du orkade det :) Tack så mycket!
Håller mina tummar för er med.
Kram!

 
Mitt här och nu

Mitt här och nu

13 juli 2011 21:22

Vilken toppen idé. Det är ju guld värt att ha både för föräldrar och senare också för barnet. Jag önskar att jag hade dokumenterat mer kring graviditeter och födelser.
Håller tummarna för att kommande ivf ska ge er det efterlängtade plusset och bebisen och att ni då får möjlighet att fylla albumet med underbara minnen. Kram

http://www.mittharochnu.blogspot.com

EVL

20 juli 2011 22:32

Tack så mycket!
Kram

 
Orättvisan

Orättvisan

13 juli 2011 22:06

Underbart! :)

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

20 juli 2011 22:37

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards