EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Snart semester och ingen menspanik

Av EVL - 14 juli 2011 12:30

Det finns inte så mycket nytt att raportera på bäbisgörarfronten för oss. Jag vet att mensen kommer om en vecka och har förlikat mig med tanken på att det blir IVF som ger oss vårt första barn. En vecka har gått sedan ägglossningen och jag har lyckats hålla mig från att googla men självklart finns ju längtan och tankarna kvar hela tiden. De kommer nog inte att försvinna förens vi får ett pluss på stickan.


För bådas psykiska hälsa har vi undvikit alla gravida i vår närhet och koncentrerat oss på jobbet denna veckan. På kvällarna har vi suttit tätt tillsammans i soffan och ätit vattenmelon. Vi har försökt att inte prata om barnlösheten och det är lättare när vi slipper vara uppe i de i vår närhet som lyckats.


E´s föräldrar har vi nästan tappat kontakten med nu när lillasystern varit på ultraljud och köpt kombi. De hör inte av sig och vi har inte heller lust att åka dit på besök. Jag vet inte om jag kan låtsas vara glad och intresserad av att lillasystern köpt ny bil och letar större lägenhet och jag vill ABSOLUT inte få ultraljudsbilden upptryckt i ansiktet. Finns stor chans att jag säger någonting osmart om deras benämning av bilden på facebook. "Egentillverkad"... det irriterar mig fortfarande!


Imorgon jobbar jag sista dagen innan semestern på fyra veckor och det ska bli så otroligt skönt! Jag och E ska försöka hålla oss för oss själva så mycket det bara går. Vi ska också ta tag i det kommande barnrummet som står tomt bredvid vårt sovrum. Vi önskar såklart att vi kunde tapetsera det med någon fin barntapet men vi nöjjer oss för tillfället med att måla det vitt och fräscht.  


På Lördag inleds ledigheten med en resa till Åre och jag har inga som helst planer på att undvika att ta ett glas vin eller en öl till maten. E tycker att jag borde avstå men om jag gjorde det skulle det samtidigt betyda att vi båda har något slags hopp om att jag plötsligt skulle blivit gravid. Det orkar jag inte. För en gångs skull ska jag inte bryta ihop när mensen sätter igång. För första gången på två år behöver jag inte berätta för E att vi misslyckats igen och jag kan strunta i att leta efter positiva symptom hela tiden. Jag accepterar hellre att vi får vänta de här 41 dagarna på att påbörja vår IVF-resa. För att mötas halva vägen har jag har sagt till E att jag kan köpa ett tidigt graviditetstest och testa innan vi åker hemifrån eller när vi är på plats i stugen. Då vet vi iaf ganska säkert att vi inte får vara med om ett mirakel innan hösten.


41 dagar kvar och jag har gjort som Fia och köpt ett längtanssmycke. Där står det "Längtar efter dig" och det stämmer ju så himla väl!

 

 
 
Ingen bild

Mrs L

14 juli 2011 14:24

Du.. Nu ser du till och njuta av din semester!! Vi fixar detta. Båda två!! Mens eller ikke mens, semestern kommer bli bra iallafall. Du har ju E och tillsammans är ni starka!!! HEJA HEJA ER!!

Stor kram

Inteutanf.blogg.se

EVL

20 juli 2011 22:36

Tack så mycket fina du!
Kramar!

 
Miss Baglady

Miss Baglady

14 juli 2011 15:24

Åh ett längtanssmycke. Vad fint. Det kommer att gå jättebra med IVF:en. Det är inget att oroa sig för. Jag tyckte jag fick mindre biverkningar av IVF-medicinerna tex än vad jag fick av pergotime. Och det kändes mer säkert och övervakat, att det verkligen skulle fungera. det kommer att gå fint för er. Tills dess kan du ju bara ta det lugnt och njuta av den sista lugna sommaren. Massa kramar

http://baglady442.wordpress.com

EVL

20 juli 2011 22:36

Så himla skönt att höra. Hoppas du har rätt!
Kramar

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

14 juli 2011 15:40

Klokt att ni drar er undan de sammanhang där det är för påfrestande att finnas. Samla kraft och vara tillsammans: jättebra!
Och jag tycker definitivt att du ska dricka lite vin till all er goda mat! Om man lever som om man vore gravid innan man vet att man är det tror jag att man på nåt vis lurar sig själv att hoppas mer än man vill. Sen är det såklart ingen nackdel att leva sunt, men man måste ju komma en bit in i en graviditet för att barnet ens ska påverkas av alkoholen. (Om nu inte den vetenskapen har ändrats på 13 år...)
Fortsätt att ta hand om varandra! Och så önskar jag en härlig semester!
Kram
Kram

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

EVL

20 juli 2011 22:36

Ja det är ett måste känns det som. Tog ditt råd och det var det bästa.

Tack fina du

 
Fia

Fia

14 juli 2011 16:10

Åh, jag har inte beställt det än, kanske för att jag skulle vilja ha det hela tiden men är rädd för kommentarer. Kanske kan ha det innanför kläderna?!

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

20 juli 2011 22:35

Jag var också rädd för det men jag säger bara att det är ett längtanssmycke. Frågar någon om vad jag längtar till så säger jag att jag fått den av E.

Det funkar föresten fint att gömma den under kläderna också.
Kram!

 
amanda

amanda

14 juli 2011 16:55

Jag kan inte begripa vad de menar med egentillverkad? Att det inte var en konstgjord befruktning?! De vet väl om att ni kämpar för att bli gravida och nu (kanske man kan säga äntligen) så ska ni få göra erat första ivf, en konstgjord befruktning. Jag blir faktiskt irriterad. Hade jag varit i din situation så hade jag, utan att tveka, ifrågasatt denna dumma kommentar.

Ett barn är alltid egentillverkat, dvs av kärlek, längtan och hopp.

Förstår att du inte vill träffa dem. Snarare be dem fara och flyga..
Stor kram!

http://amandabergklint.bloggplatsen.se

EVL

20 juli 2011 22:34

Nej jag vet. Så otroligt frustrerande!

Stor kram!

 
candra

candra

15 juli 2011 11:53

Du gör helt rätt, nu är det dags att återhämta sig och försöka njuta av ledigheten och varandra. Hur länge blir ni borta? Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com

EVL

20 juli 2011 22:34

Vi var borta i fyra välbehövliga dagar :)
Kram!

 
Ingen bild

Linda

19 juli 2011 18:34

Hej på dig!
Jag känner så väl igen mig i det du skriver... Jag går också och väntar på att få påbörja IVF framåt augusti. Vilket datum startar du exakt? Det är ändå ganska skönt att man har ett mål. Jag tänker att jag just nu inte kan göra ett dugg och det känns ganska ok när man gått och tänkt på detta i två år... Hoppas det går vägen för oss båda! Jag kommer fortsätta följa din blogg! kram

EVL

20 juli 2011 22:34

Hej Linda.
Vi har samtal den 23:e men får antagligen vänta några veckor för att det ska stämma med cykeln (eftersom man ska börja på cykeldag 21). Så i September sätter vi nog igång.

Hoppas också att det går vägen för oss båda. Fint att du vill följa mig.
Kram!

 
Sara

Sara

19 juli 2011 22:55

Jag önskar en skön semester och hoppas Åre är fantastiskt. Jag tycker absolut du ska ta både ett och två glas vin.
Jag hoppas givetvis på att mirakel för er, men samtidigt kan man ju inte sätta allt annat på paus. Så ha en skön och rolig semester, så plussar vi tillsammans i höst!

Kramar

http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

EVL

20 juli 2011 22:32

Tack Sara, det var mysigt och välbehövligt. Hoppas din resa blir fantastisk den med.

Ja det gör vi!
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards