EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Hur ska det nånsin kunna fungera?

Av EVL - 24 juli 2011 16:45

Det här med att inte bry sig så mycket om de sista försöken med pergotime innan IVF hade verkligen gått så himla mycket bättre om mensen inte beslöt sig för att komma senare än vanligt. Till en början gick det så bra. Jag hade nästan accepterat att blodet skulle komma. På vår resa till Åre och även på min mammas möhippa i helgen drack jag alkohol. Kunde glömma för en stund. Det var skönt.


Sen kom inte mensen när den "skulle". Självklart började jag att hoppas på en gång. Om än väldigt försiktigt. Det lilla positiva jaget som finns kvar inom mig nånstans började tala till mig. "Varför skulle det inte ha kunnat fungera denna gången?" För en stund trodde jag verkligen att vi faktiskt hade lyckats!


Så på morgonen Bim+1 slogs jag i magen av en fruktansvärd kramp. Mensvärk såklart. I en timme låg jag och vred mig innan alvdonen började värka. Det var som att verkligheten kom ikapp mig. HUR kunde jag vara så DUM?!


Visst är det konstigt hur fort man kan gå ifrån att ha så mycket tro till sig själv och sin kropp till att fullständigt ge upp hoppet om dess förmåga? Innan vi började försöka få barn tyckte jag verkligen om mig själv. Jag var fysiskt och mentalt stark, duktig i skolan, konstnärlig och såg ok ut. Allt jag ville ha i livet kunde jag få. Det ordnade sig alltid. Självklart skulle jag också kunna bli med barn.


Nu när jag tänker på mig själv börjar jag att gråta för jag ser bara ett misslyckat vrak. Jag känner mig mindre kvinnlig än alla andra och en total outsider bland min omgivning. För det allra mesta är jag den enda som inte fått barn och det får mig att känna mig otillräcklig. Ofullständig. Osmart. Ofärdig.


Jag trodde att jag skulle orka rycka upp mig men som varje gång mensen kommer tappar jag allt hopp. Hur fan ska detta nånsin kunna fungera?

 

 
 
Längtan

Längtan

24 juli 2011 17:04

Jag hoppas så att ivf ska lyckas för er!!

Kram

http://langtantillbarn.blogspot.com

EVL

24 juli 2011 17:12

Tack, det hoppas jag med. Förhoppningsvis lyckas vi tillsammans i höst!

Kramar!

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

24 juli 2011 17:52

Jag önskar att jag kunde säga/ge bra tips på vad ni ska göra för att orka med väntan innan ni sätter igång med ivf. Känner igen smärtan du beskriver.

Försök hitta något, vad som helst. Förösk, om det går, att inte utsätta er för alla gravida/de som har småbarn. Jättelätt, NOT, jag vet.... Familj kan man ju inte bara strunta i. Men från vänner/bekanta kan man behöva en paus ifrån när man mår som sämst. (Usch, vilket tips jag ger dig). Försök, om möjligt, att göra något tillsammans ni två, något kul, annorlunda som ni kan se framemot medan ni väntar. Så gjorde vi, tillslut hade vi nästan varje helg uppbokad, men det var skönt!!

Jag hoppas så innerligt att ni lyckas i höst. Så är det bara! Kom ihåg att du är stark även om det kanske inte känns så, men utan din styrka skulle du inte orka det ni går igenom nu....

Skickar massor med kramar, med extra mycket styrka och pepp!! Snart kör ni igång!!!

http://dujagochframtiden.blogspot.com

EVL

26 juli 2011 00:07

Vi försöker undvika alla situationer vi kan och de vi inte kommer ifrån försöker vi göra så korta och smidiga som möjligt. Ska ta ditt råd och börja planera in saker så att tiden går fortare. Det känns som en bra idé.

Tack så mycket. Ja idag är det bara 29 dagar kvar! :)
Kram

 
Kämpar!

Kämpar!

24 juli 2011 18:03

Åh vad det gör ont i mitt hjärta när jag läser det du skriver, känner igen mig i varje ord!! Jag hoppas verkligen det går vägen med ivf för er, livet kan väl inte vara hur orättvist som helst tycker man ju?!
Kram


http://varkampofrivilligbarnloshet.blogspot.com

EVL

26 juli 2011 00:20

Så tråkigt att du också känner så. Önskar att du inte behövde gå igenom samma sak.

Nej nu får det vara nog med orättvisor, för oss båda!
Kram!

 
Anna

Anna

24 juli 2011 19:02

Du lyckas alltid formulera dig så bra, få ner saker på pränt som inte jag kan men ändå skulle det kunna vara mina ord för precis så känner jag med. Tittar i spegeln efter ålderstecken och konstaterar att de här sista åren har tärt på mig.

Men du är absolut inget vrak! Du är en jätte söt tjej, väldigt trevlig, omtänksam, kreativ och duktig på att skriva. Du kommer snart bli ett toppfräch mamma :)

Kram kram!

http://www.enmammawannabe.bogspot.com

EVL

26 juli 2011 00:18

Tycker du? Jag tycker oftast att mina inlägg är röriga och svåra att läsa. Skönt att se att jag får fram det jag vill säga :)

Tack så hemskt mycket för dina fina ord. De värmer verkligen! Snart kan vi kanske trffas och vara toppfräscha mammor båda två.

Kramar!

 
Ingen bild

Jane

24 juli 2011 20:29

Känner igen mig i det du skriver.. Skickar massa styrkekramar till dig! Vi kommer alla nån gång att lyckas. På ett eller annat sätt. <3

EVL

26 juli 2011 00:17

Vad tråkigt att du känner igen dig Jane. Hoppas att du redan har lyckats.
Kram!

 
Ingen bild

Hannah

24 juli 2011 21:34

Jag vet inte om du har hittat hit, eller om det ens är något för dig, men på www.cysterworld.com är vi många som krigar/har krigat mot pco/-s.

EVL

26 juli 2011 00:16

Hej Hannah,

Nej det hade jag missat. Tack så mycket för länken!

 
M

M

24 juli 2011 21:38

Tänker på dig!! Hoppas så att ert IVF går bra! Stor kram!!

http://myhartfordhome.blogspot.com

EVL

26 juli 2011 00:16

Tack så mycket fina du. Tänker på dig med. Hoppas ni njuter av semestern alla tre :)

Stor kram tillbaka

 
Luiza

Luiza

25 juli 2011 21:04

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver...
Okvinnlig och misslyckad...allt för ofta.

En varm kram, sänder jag dig.
Luiza

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

EVL

26 juli 2011 00:08

Vad tråkigt att du också känner så.
Tack för kramen, skickar en tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards