EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Hemsk dröm

Av EVL - 10 september 2011 16:57

I natt drömde jag att jag satt och höll i en bäbis. Bredvid mig satt E. Det var inte vår bäbis, det brukar det aldrg vara i mina drömmer. Jag höll barnets hand och luktade den på huvudet. Runt omkring mig stod E´s familj. Det gjorde ont i hjärtat och jag blundade och höll i barnet länge. Alla runt omkring oss tyckte så synd om oss. En riktigt hemsk dröm alltså. Varför kan jag aldrig drömma om att VI får barn? Varför är det alltid andra som får barn i mina drömmar?


Drömmen passade nog ganska bra till den här dagen eftersom jag är bortbjuden till en fd kollega. Jag och min nuvarande kollega ska dit på middag. Han kommer att ta med sig sin bäbis som bara är ett halvår. Det kommer att bli jobbigt på så många sätt. För det första kommer det att pratas barn HELA tiden. För det andra är det jobbigt att vara uppe i andras barn, inte bara för att det gör ont i hjärtat utan för att man aldrig vet hur man ska bete sig mot dom. Ska man gulla med dom och be att få hålla i dom eller ska man inte försöka engagera sig så mycket i dom?

Eftersom E jobbar sent hela helgen blir jag ensam där vid bordet, en felande länk vid alla lyckliga barnfamiljer...


Vad ska jag säga om de frågar om barn? Jag skulle såklart kunna säga som det är, men vill inte döda stämningen.


Kan det inte bara bli Torsdag nu!?

 


 
 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

11 september 2011 08:15

Hoppas kvällen gick bättre än väntat. Det vore så bra om det gick att faktiskt säga som det är. Eftersom livet är som det är. Inte alltid enkelt. Men det är inte alltid enkelt att säga som det är heller, och även om man vågar kanske yppa något lagom utlämnande som att "vi vill verkligen, men det har inte funkat än" så tar man ju risken att få en massa tröttande kommentarer och goda råd och exempel från "verkligheten" som man inte alls vill ha.
Men jag hoppas SÅ att ni snart hör till dem som HAR barn.
Stor kram!

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

EVL

12 september 2011 12:38

Tack Cecilia, det gjorde det. Mycket snack om barn men inga frågor till mig iaf. Kanske har de lärt sig nånting från facebook?

Tack

 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

11 september 2011 14:01

Åh, så svårt! Det kan ju bli en riktig mardröm. Men, om du inte är så sugen på att snacka kids - se till att hamna med grabbarna. Det brukar vara lite bättre där.
Och å andra sidan kan det bli bra, ju.
Vad det gäller andras barn brukar jag titta och säga "åh, så fin" och allt som krävs för artighetens skull, och om det är större barn så får de komma om de vill. Min uppfattning är att föräldrar till små barn tycker det är jobbigt att okända människor (för barnet) kastar sig över dem och ska gulla. När barnen själva kommer fram (vilket ju pyttebarn inte gör av naturliga skäl) är jag gulligast i världen mot dem, såklart. Men på deras villkor.

http://medandufinns.wordpress.com

EVL

12 september 2011 12:37

Tyvärr var killarna mer bäbissjuka än tjejerna på den där middagen :/ men det gick bra ändå :) Gjorde precis så, sa "å så fin" och sen var det bra.

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

11 september 2011 14:05

Bara 4 nätter kvar, sedan kör du igång!!! =))

http://dujagochframtiden.blogspot.com

EVL

12 september 2011 12:36

Yey! :)

 
Mrs L

Mrs L

11 september 2011 21:15

Jag hatar att drömma dumma drömmar! Det kan förstöra hela min dag. Hoppas du haft en bra helg vännen!
Kram

http://Inteutanf.blogg.se

EVL

12 september 2011 12:36

Ja de hänger liksom med hela dagen. Tack, jag hade en bra helg ändå. Hoppas du också hade det bra!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards