EttVanligtLiv

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av EVL - 15 oktober 2013 08:30

Nu har den kommit, mensen, mitt uppe i köksrenoveringen och efter 63 dagar. Cykeln har förkortats från 94 och jag hoppas att jag slipper blöda i över två veckor som senast.


Under våra försök att få A-V hade jag jätteont de två första dagarna. Ett tag tyckte jag att det bara eskalerade och blev värre och värre tills det var mer regel än undantag att jag fick lägga mig på golvet för att uthärda smärtorna de gånger jag inte hunnit ta alvedon. Nu gör det inte alls så ont, klart genomlidbart (nytt påhittat ord) utan smärtstillande.


En annan sak som skiljer sig väldigt mycket från min normala mens denna gång är mängden. Jag hade hört och var beredd på att den första mensen efter en graviditet ska vara som en syndaflod och blev positivt överaskad då det bara kom lite. Men denna gång, herregud! Jag vågar knappt gå till jobbet idag och hela helgen har varit likadan. På nolltid blöder jag igenom en ob och under en av Måndagens räder till tippen och Bauhaus fick jag panik för efter en kvart kände jag att det började rinna och det fanns ingen toalett i närheten. Jag fick skynda mig in i bilen och dra ner byxorna snabbt som attan för att stoppa ner en av A-Vs nyköpa strumpor i trosorna. Sen fick jag sitta stilla stilla och kniiiipa tills vi var framme på Bauhaus. Jag sprang in till toaletten och virade upp en halv toarulle som fick agera skydd tills vi var färdiga. E fick då och då gå lite bakom mig för att diskret kontrollera att det inte syntes igenom byxorna.


För övrigt var det exakt samma bås på Bauhaus som jag satt i när jag var nygravid och hade så fruktansvärt ont i magen att jag trodde att jag skulle få missfall.


UVIn och SIF:en är iallafall borta nu och jag har lyckats sluta tänka att det ska finnas kvar någon infektion som ska kunna påverka ett FET negativt. Ett tag var det typ allt jag hade på hjärnan, det och alla andra miljoner saker som skulle kunna sätta käppar i hjulet (förutom embryokvalité osv). Ett tag ville jag ringa upp hela länets läkare och bara få en genomkörare för att kolla så att allt och verkligen allt är ok, men jag förstår ju att det inte behövs och även att det inte skulle göra mig lugnare. Jag äter mina vitaminer och utesluter Ipren och alkohol. Lite närmare Januari trappar jag nog ner på kaffet också men just nu i renoveringstagen är det en livlina jag inte kan undvara.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards