EttVanligtLiv

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av EVL - 12 februari 2014 08:35

Tacksamt nog verkar det inte vara magsjuka som A-V hade utan tänder som spökar och E´s förkylning bet inte tag i mig så mycket. Var rädd för feber igår för jag hade frossa men tempen visade på 37.4 Jag försökte ta det lugnt och inte tänka så mycket. Satte på min gamla lista med gravidyogalåtar och dansade med A-V i köket. Ett tag kändes det verkligen hoppfullt. Men så övergick ruvardag 2 (eller 1) till 3 (eller 2) beroende på hur man räknar.


Jag vaknade med en känsla av uppgivenhet. Under gårdagen och natten stack och drog det lite i sidorna på magen och någon gång vaknade jag av att brösten var liksom hårda. Men när det började bli dags att stiga upp var allting som bortblåst. Det som skrämde mig mest var att brösten nu var precis som vanligt igen. Antar att det är Ovitrellen som gått ur kroppen.


Det gjorde mig så otroligt ledsen och jag ville inte gå upp. Grävde in näsan i A-Vs nacke och önskade så innerligt att jag kunde stanna så för evigt och att det skulle räcka. Att längtan efter flera barn inte skulle vara så jävla stark!
Förr kändes syskonlängtan liksom annorlunda än längtan efter A-V, men nu är det som om jag åkt tillbaka i tiden. Det känns likadant och lika starkt. Skillnaden är att jag inte mått dåligt så länge nu.


Jag gick upp, tog en Lutinus och stod länge i duschen. Försökte komma över känslan av att det är kört redan nu. Kom ihåg att jag bröt ihop totalt vid ruvardag 2-3 förra gången också. När jag läser om de dagarna finns det många likheter till hur jag mår nu men brösten är inte lika ömma och magen stramar inte när jag rör mig som den gjorde då. Visst, det kan bero på att livmodern är större nu än förra gången men jag sätter ändå inte mycket hopp vid att inte känna några symptom. Såhär var det förra gången vid denna tiden.


Imorgon fyller E 30 och jag har inte hunnit planera något speciellt. Vi har inte haft ork/tid/pengar att ens planera ett kalas. Dåligt! Vi har inte heller direkt pengar till flera försök och det hjälper ju inte att jobbet avskedat mig. Därför blev det inte en hemmadag med näsan i A-Vs nacke utan upp och på med kläder och t.om. smink för en gångs skull. Idag åker jag på arbetsintervju och hoppas att allting löser sig. Nu ska jag försöka fokusera på jobbet för mascara och tårar fungerar inte bra ihop.



Symptom

Det strålar i sidorna vid höftbenet (detta kom imorse efter Lutinus)
Svider/sticks lite över brösten (detta kom imorse efter Lutinus)

Ledsen, orolig, uppgiven
Små duster av värk som innan man blir dålig i magen (detta kom imorse efter Lutinus)

11 dagar till testdag


FET  [x]
RD1  [x]

RD2  [x]

RD3  []

RD4  []

RD5  []

RD6  []

RD7  []

RD8  []

RD9  []

RD10 []

RD11 []

RD12 []

RD13 []

Testdag []

Positivt test []

Lyckat UL []

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards