EttVanligtLiv

Alla inlägg den 19 december 2014

Av EVL - 19 december 2014 15:32

Dom kallar mig för magen på jobbet och alla verkar reagera på hur stor jag är helt plötsligt när jag kommer skumpandes i korridoren. Vissa säger "hej tjockis" eller "här kommer magen" när jag ex går in på ett möte. Det är tursamt nog inget som stör mig, det är ju liksom med glimten i ögat de säger det.. men visst är det märkligt att man känner att man "får" kommentera någons utseende bara för att de väntar barn?


 


Shit vad trångt det är där inne nu. Det är armar och ben som trycker på åt olika håll och det finns ingen plats för några tarmar eller urinblåsa eller annat semiviktigt. Naveln är helt utplånad men tyvärr ingen putis än, förutom de gånger då h*n trycker ut en liten fot just där... eller då jag varit dum nog att tömma badkaret på vatten innan jag ska gå upp. Då måste jag ta sats och spänna magen som på en gång bildar liksom en pil där naveln sticker ut som en knapp. Ser jättetokigt ut. På sistone kommer jag inte ens upp från karet utan att det först finns vatten iallafall över höfterna.


E´s mamma var så rolig häromdagen. Hon pratade med E i telefon och jag hörde hur han lät liksom osäker och sa "jaaaaa, ja jag pratar väl med Lise då". Så kom han in i badrummet där jag flöt omkring som en val och sa "mamma vill ta ledigt när vi föder barn så att hon kan vara med A-V (hur gulligt som helst! <3 svärmor) så hon tyckte jag skulle fråga dig när du tror att du föder så kan hon ta ledigt".


Hahaha. Ja hur ska man kunna veta det?! Ska tydligen ge svar snart också. Vad säger man? Det kanske föresten är dags att göra en gissningslista snart... Känns som om det var alldeles nyss jag skrev ihop en sådan om Anna-Vera!



Här hemma är vi trötta, trötta, jättetrötta. Det är svårt att komma igång på morgonen och 99% av gångerna hinner vi ta på A-V alla hennes kläder innan hon ens vaknar till så att hon förstår att det är morgon. Detsamma gäller föresten för mig och E också. Jag hinner gå upp, dra på mig E´s jättejacka, sätta på värmarna på bilarna och gå in i duschen innan jag ens öppnar ögonen ordentligt. Tog ett kort på A-V häromdagen som sammafattar vår trötthet rätt bra:

 


Eller E´s kvällströtthet. Här bad jag honom att gå och lägga henne på sitt rum. De kom så långt som till soffan sen hade han somnat med henne i famnen:

 


A-V är iallafall pigg på kvällen. Hon tycker också om att hitta på hyss och för någon kväll sedan tittade vi mot granen och förundrades över att den såg så kal ut. Vi insåg att alla hennes klasar av julkulor som hon fått hänga upp nu var borta. Märkligt tyckte vi, tills vi såg henne sittandes under granen med en sax! Hon klippte ner alla kulor hon nådde och la dom i sin lilla vagn... sen kastade hon dom nerför trappen till källaren.

 


Vi som aldrig behövt några lås på kökslådorna måste defenitivt skaffa nu på en gång!



Igår fick vi världens finaste presenter till den kommande bäbisen och även till A-V av fina Therese (smartamamman). Bilder kommer i nästa inlägg. Tusen tusen tack igen fina Therese! Vi blev så glada hela familjen :)



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards