EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

Kan inte koncentrera mig

Av EVL - 8 januari 2015 15:50

Nej jag kan inte koncentrera mig på jobbet. Antingen gör det ont pga hur jag sitter, eller ATT jag sitter... det gör ont att ens tänka pga tröttheten. Tankarna går hela tiden till den kommande förlossningen. Läste igenom bloggen från tiden strax innan A-V kom och till min förvåning mår jag nästan exakt likadant nu dom då! Måste ha totalglömt hur det var. Magen var hård av sammandragningarna och jag hade svårt att ens sitta upprätt. A-Vs hjärtljud låg på 133 i vecka 37 och det gjorde de även för denna bäbis vid den senaste kontrollen.


Idag tog min mamma med mig på lunch så att jag skulle få lite friskluft. Vi vaggde sakta genom Birsta och åt en god bakad potatis på Charm. Jag berättade att jag blivit så gråtig häromdagen då jag börjat tänka på hur det kommer att vara att lämna A-V hemma och åka på förlossningen. Det kommer att kännas lite hemskt att säga hej då till henne. För att inte tala om hur känslosamt det kommer att vara när hon ska få träffa sin lillasyster eller lillebror för första gången. Kan inte ens skriva om det nu utan att bli tårögd. Hoppas att det inte kommer att kännas som om jag svikit A-V på något sätt. Hoppas att hon inte kommer att känna sig åsidosatt.


De säger att det är att jämföras med att din man eller fru kommer hem med en ny partner helt plötsligt, som ska bo med er och dela allt med dig. Det skulle kännas... sådär!


Vi har beställt en jättestor Mimmi Pigg åt henne som hon ska få i samband med att hon träffar bäbisen. Allt för att det ska bli ett så bra minne som möjligt. Vi ville helst ha Musse men den såldes slut på bara någon dag. Idag beställde jag en åkpåse till den nya familjemedlemmen. Mamma insisterade på att få betala den vilket var väldigt snällt. Det blev en "Petite Chérie Åkpåse Angulus" tillslut. Suktade länge efter en Elodie details men det gjorde tydligen alla andra också så den tog slut på en sekund.


 


 


 
 
Ingen bild

Millis

8 januari 2015 16:22

Hej jag tänkte gissa på när bebis kommer och jag tror absolut den 31 januari :-) och det blir en liten kille på 3550

EVL

9 januari 2015 15:51

Hej Millis,
Tack för gissningen :) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards