EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Time is running out

Av EVL - 6 maj 2011 10:43

Sist jag var hos TF var det ju igentligen dags att höja dosen till 75ie. Så blev det inte eftersom han tyckte att en äggblåsa hade börjat växa till sig i vänster äggstock. Det kunde också bara vara två st som låg tätt inpå varandra men eftersom det inte gick att veta säkert så vågade han inte höja.


Idag fick jag se att det faktiskt hade varit två st blåsor som lurat oss på VUL:et. Som tur var hade ett annat ägg börjat växa och mätte idag lite över 13mm. Slemhinnan var 7.3mm Jag fick en ny tid för kontroll på Måndag och skulle vara uppmärksam på om jag kände någon ägglossning i helgen. Det är faktiskt bättre att ägglossningen kommer efter helgen eftersom E kommer att sluta klockan 21.30 Lördag och Söndag. Det är ju nog jobbigt att vara tvingad att ligga med varandra, tänk då vad svårt det måste vara att behöva sexa när man jobbat 12 timmar och är helt slut i kroppen.


Jag passade på att fråga TF lite om vad planen för oss är. Han tittade på min journal och lät uppriktigt förvånad att det inte tagit sig än. Tydligen brukar man försöka med Puregon tre ggr innan man rekomenderas IVF men han tyckte att vi skulle försöka ytterligare en gång efter sommaren om detta försök nr tre inte skulle lyckas. EFTER SOMMAREN! det känns ju som en evighets evighet. TF sa att det är lite som ett lotteri. Jag har fått en bra ägglossning de andra två gångerna och har ca 25-30% chans att lyckas varje försök. Utan behandling ägglossade jag nog bara några ggr spontant. Eftersom Puregon är det enda läkemedel som gett mig en lutealfas på 14 dagar så känns det som om det är först nu som det verkligen funkar som det ska.


Fan, jag som aldrig har tur i spel eller något sådant. 25-30% är ju ganska lite. E brukar sträcka fram en hand och be mig välja ett finger. Chansen är så stor att jag tar fel och det gör jag oftast också.


Att det snart börjar ta slut på alternativ innan IVF för oss känns verkligen jättetungt. Toppa det med att kanske måste hålla upp försöken i sommar medans E´s lillasysters mage bara växer och du får en EVL som kör tillbaka mot staden med tårarna rinnandes ner för kinderna. Jag börjar faktiskt på allvar bli rädd nu. Varför kan det bara inte fungera?!


Nu vet jag inte hur vi ska göra med sexet heller föresten... TF säger väl att killen ska spara sig i 2-3 dagar innan ägglossningen. Men nu sa han ju att det KAN vara så att ägget släpper i helgen, mot slutet. Ska vi säkra upp och ligga med varandra ikväll, vänta Lördag, Söndag och sen ha sex Måndag, Tisdag och Onsdag? Klarar E det? Klarar jag det?

   

 
 
candra

candra

6 maj 2011 12:40

Samma procent gällde oss oxå och den 2 juni blev monstret till och våran semester/paus fick en jätte bra start, den 10 juli plussade jag och nu är han här. Kanske är den här pausen över sommaren precis det ni behöver, bara ta hand om er och unna er saker i solen. Bara att sitta ute på kvällen och ta ett glas vin var helt underbart och solen kan göra att det känns lite lättare i livet och tillvaron. Jag Ska själv ta mig ett glas vin ikväll efter att monstret har lagt sig och jag Ska till och med äta lite choklad.:-) Åker ju till Oslo snart och Ska ha min egentid då, planera in nåt som du eller ni vill göra. Ibland hjälper det att ha något att se fram emot. Här även hittat en bild till din filt, en tischa från usa med ett självlysande tryck på. Låter det ok? Bakgrunden är svart så det borde passa. Kram på dig vännen

http://hizukiblogg.cryptorize.com

EVL

6 maj 2011 12:48

Tack vännen för ditt pepp. Hoppas att du har rätt, det kanske blir en skön andningspaus. Ska ta ditt råd och fylla dagarna med roliga saker :)

Låter härligt med vin och choklad. Vad bra att du unnar dig det, det är du verkligen värd!

Åh vad du är underbar som vill göra en filt till mig. Jag tycker att det låter skitsnyggt! Allt du gör är fint :) Det är monstret ett lysande exempel på.

Kram!

 
Min längtan

Min längtan

6 maj 2011 14:54

Jag tillåter mig i allafall att hålla tummarna för att spolningen gjorde susen... och att vi får se ett fint plus om två veckor
Jag tycker det är bra att TF var förvånad, får då finns det ju inga egentliga hinder.

Kram och trevlig helg!
njut så mycket ni orkar och kan...

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

6 maj 2011 15:27

Tack vännen, det känns att du tänker på mig och håller tummarna.

Kram tillbaka och trevlig helg till er med!

 
Ingen bild

Annika

6 maj 2011 20:29

Jag pratar väldigt ofta om dig med min sambo och han liksom jag håller tummarna för er. Snöna inte in dig förmycket på procent. Det är ganska små procent för alla tycker jag. Jag försökte minnas hur mycket vi "parades" och det var nog en dag innan sedan två dagar när det var ägglossning och jag tror till och med en dag även efter. Jag tror dock att jag blev gravid natten till dagen jag hade ägglossning. Fast vad vet man egentligen? Dilemma det där! Åh, jag hoppas verkligen att det är eran tur nu! Fina du!

EVL

6 maj 2011 20:32

Vad gulliga ni är. Så fint att få veta att det finna fina människor som tänker och hoppas för oss. Haha, lite kul att du använder ordet para. E och jag har använt det ordet i flera flera år och trott att ingen annan sa så :D

Tack så mycket för kommentaren vännen!
Kram!

 
Fia

Fia

7 maj 2011 20:28

25-30% låter ju som bra odds. Det är ju det de brukar säga, när allting fungerar precis som det ska så har man 25-30% chans. :D

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

7 maj 2011 20:47

Ja man får se det så :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards