EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

M/S Medvind och två år av motvindar

Av EVL - 17 juni 2011 15:14

Igår åkte vi med M/S Medvind, jag, E och de äldre ur E´s familj. Hans systrar med respektive äter inte fisk(?!) och fick därför stanna hemma. För er som inte är från området kan jag förklara att Medvind är en båt som tar en tur kring öar utanför Sundsvall. Allt som allt är man till sjöss lite över tre timmar och ombord äter man en jättegod sommarbuffé och lyssnar på musik.


Det var en fin kväll och som alltid väldigt mysigt att sitta och äta tillsammans med svärfamiljen. Under den första skålen höjde E´s mormor glaset och skålade ut över bordet. Lite i förbifarten sa hon "lycka till" och sneglade mot oss. Tar det som att de vet om det här med IVF och ville säga något fint. Kanske var hela kvällen en grej de gjorde för att muntra upp oss?


Mot kvällen när båten sakta gick in mot hamnen stod jag och E på däck och kollade upp mot land för att försöka se vårt hus. Jag påmindes om förra gången vi åkte en liknande båt, Ådalen 3. Det var tre år sedan och med nästan samma sällskap. Även då stod vi ute på däck mot kvällen. Kommer så väl ihåg att E´s pappa sa rätt ut "Nu vill vi ha barnbarn", varpå jag sa leende "Ja då får ni nog vänta ett tag till".  Sen höll vi om varandra och var glada jag och E, för vi visste att det var bara månader kvar tills vi skulle "göra barn".


Vi pratade om det minnet när vi höll om varandra igår. Tänk om vi vetat hur vårt liv skulle se ut idag. Att inget skulle gå enligt planerna. Det var ju meningen att vi skulle stå där med vår lilla dotter eller son. Kanske tillochmed ha en till på gång i magen. Istället stod vi där och pratade om praktiska detaljer såsom om vi ska bo på hotell i Falun och hur mycket ledigt vi ska ta ut i Augusti/September. När vi enligt planerana skulle vara nöjda och glada över livet så stod vi istället och gladdes över att äntligen få hjälp i Augusti.


Vi betämde oss iaf för att nästa gång vi åker M/S Medvind eller någon liknande båt så ska vi ha lyckats! Två år av motvind får räcka tycker jag.

 

 
 
Orattvisan.

Orattvisan.

17 juni 2011 16:24

Åh, så fint skrivet att jag börjar gråta! Nu är det verkligen dags för lite medvind! Kramar!

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

19 juni 2011 16:44

Men tack vännen! Kramar

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

17 juni 2011 18:52

Trots den sorgliga bitonen så får jag varma känslor när jag ser er framför mig där vid relingen. Så gott att ni har varandra. Och ett hopp. Det har jag med!
Kram

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

EVL

19 juni 2011 16:44

Tack så jättemycket fina vän!
Kram!

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

18 juni 2011 10:36

Hoppas att ni får medvind från och med nu! Låter som jobbiga besked som du fått av de gravida i din närhet. Sånt är verkligen tufft att bearbeta. Men jag upplever att ju snabbare jag klarar av att acceptera och glädjas med dom som ska få barn, desto bättre mår jag själv. Otroligt svårt men jag tror att det går om viljan finns. Lycka till!

http://morgonpigg.nu

EVL

19 juni 2011 16:46

Tack så mycket! Ja det är verkligen jobbigt att det är så många som ska få barn samtidigt.
Ska försöka ta ditt råd och acceptera. Det är nog rätt väg att gå.

Tack!

 
amanda

amanda

18 juni 2011 17:14

Snart är det er tur för medvind! Ta hand om varandra i sommar och ladda upp ordentligt inför hösten :-) Jag längtar så mkt till hösten jag också för eran skull.
Kram!

http://amandabergklint.bloggplatsen.se

EVL

19 juni 2011 16:46

Tack vännen :) Och jag längtar till på Måndag för er skull. Hoppas så jädra mycket att ni får positiva besked!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards