EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Ett ännu bättre liv.

Av EVL - 16 september 2011 12:39

Nu är kontraktet postat. Ännu en sak att bocka av på listan. Jag har varit så taggad och längtat så mycket efter att få sätta igång med sprayningen att jag har varit helt uppe i det blå. Nu är det spraydag två och jag är redan "van" eller vad man ska säga.

Lugn kanske.


Sprayen har ju inte gett mig några biverkningar (än) och när man tar det känns det bara som att ta en vänlig nässpray vid förkylning. Det enda som skiljer lite är att det rinner medicin med en äcklig bismak ett tag i halsen.


Kanske kan jag tacka den medicinska yogan lite för hur avslappnad jag känner mig just nu. Den handlar ju bara om att andas djupt och stretcha mjukt. Mot början och slutet ligger man bara rakt upp och ner på ett mjukt underlag och mediterar.

E har sovit jättejättedåligt i flera veckor. Mycket beroende på allt prat och förberedelser för IVF men också för jobbet. Igår fick jag honom för första gången att verkligen prova på yoga med mig hemma. Sähär såg det ut hos oss igårkväll:


Jag och E sitter i yogaställning på våra täcken i hallen. Runtomkring oss har jag tänt levande ljus och Spotify spottar ur sig lugn avslappningsmusik. Vi andas djupt och lugnt tillsammans och E går efter lite protest med på att göra alla övningarna. På slutet tog jag fram massageoljor och masserade honom länge tills han nästan somnade. Då släckte jag alla ljus i hela huset och följde honom till sängen. Han somnade direkt :)


För första gången på riktigt länge sov vi bra en hel natt. Visst, lugnet och avslappningen var inte "riktig" utan skapad av meditation och djupandining... men det var skönt att för en gångs skull känna sig tillfreds och avslappnad inför natten. Jag kände mig som innan vi försökte bli med barn. Hade helt glömt bort hur tillfreds och avslappnad man igentligen ska vara. Hoppas så innerligt att vi nu har påbörjat resan mot att få vara som vanligt igen. Som vanligt men med barn.

Ett ännu bättre liv.

 


 
 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

16 september 2011 13:08

Oj så härligt med det lugnet (riktigt om än framlockat) och att ni fick sova gott båda två. Så fint du ordnade det för er. Jag hoppas ni ska hitta tillbaka till det lugnet ofta under den här spännande tiden.
Kram

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

EVL

19 september 2011 08:01

Tack så mycket vännen!
Kramar!

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

16 september 2011 15:36

Vad härligt det lät! Det är bra att ni tar hand om er, det är så viktigt! =)

http://dujagochframtiden.blogspot.com

EVL

19 september 2011 08:01

Ja det var jättemysigt :)

 
A

A

16 september 2011 16:13

Det lät mysigt, att de ens protesterar till en början, vi får oftast som vi vill ;-) Nu håller jag tummarna för att era sömnlösa nätter i framtiden kommer bero på alla era små barn som väcker er :-D
Kram!

http://hjartatbloder.blogg.se

EVL

19 september 2011 08:01

Ja eller hur? Att de inte lär sig ;)
Hoppas på det för oss båda! Kram!

 
Anna

Anna

16 september 2011 16:41

Det låter som något man borde testa, skööönt.

Trevlig helg o kraaam!

http://www.enmammawannabe.bogspot.com

EVL

19 september 2011 08:00

Ja gör det, rekomenderas :)
Kram! Trevlig helg!

 
akna

akna

17 september 2011 00:45

Vilken mysigt kväll! Det gjorde nog gott till er båda! Tror att yogan kan hjälpa dig! ( gjorde också det innan o under behandlingen). Andningen hjälper ju till att öka blodcirkulationen (jag fick höra från två zonterapeuter att min blodcirkulation var dålig kring livmoder och äggstockar o att det var bla därför det inte ville sig.) Andningen hjälpte mig också att behålla lugnet under äggplocken! Jag är övertygad om att det hjälper till men huvudsaken är ju att det får dig att må bra:) kolla på yoga for fertility på youtube om du inte hittat den innan:)

http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

EVL

19 september 2011 07:59

Kollade på youtube och det var nästan exakt samma övningar som vi gör! :) Hoppas att det hjälper mig lika bra som det hjälpte dig. Smart också att använda sig av det under äggplocket :)

 
Emma

Emma

18 september 2011 16:03

Vad roligt att ni äntligen är igång! Jag skulle nog också behöva lite avslappningsyoga. Det lät ju riktigt mysig med tända ljus och avslappning. Kram!

http://ivantanochforvantan.blogspot.com

EVL

19 september 2011 07:57

Ja det borde du prova på. Det är jättemysigt och lätt att göra hemma :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards