EttVanligtLiv

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av EVL - 24 augusti 2011 20:39

Blir tokig! DET KOMMER INGEN MENS!!!!!


Av EVL - 24 augusti 2011 09:53

Under gårdagens VUL kunde jag se en redigt tjock slemhinna i livmodern och förstod att mensen snart skulle komma. Den brukar ju nästan alltid dyka upp 16 dagar efter ägglossningen så jag var säker på att den kommer igång under Onsdagen *läs idag*.

När det så var dags att lägga sig igår kring halv 11 fick jag plötsligt den briljanta idén att om mensen får för sig att dyka upp innan klockan går över 12 så har vi ju vunnit en dag! Så jäkla smart ;D


Så jag satt uppe framför datorn och pillade på en logga som jag fått i uppdrag att göra. Jättetrött och mosig var jag men jag höll ut. Men ingen mens ville komma.

Klockan 12.01 släpade jag mig besviken till sängen. "Då får det bli CD1 imorgon då" - tänkte jag.


Så fort jag la ner huvudet på kudden kom istället tvivlen. Tänk om mensen bestämmer sig för att strula! Tänk om den inte alls kommer på Onsdag. Tänk om vi måste sätta igång den med provera och allting blir flyttat ytterligare 16-17 dagar frammåt i tiden!


Med de tankarna blev det jättesvårt att sova och när jag äntligen lyckades drömde jag att jag väntade och väntade på Indiana Jones. Han skulle komma med mensen, eller så VAR han mensen och han skulle bli min räddning. Men det visade sig att Indiana var en fegis och jag kommer ihåg att jag var skitförbannad på att han tog sån tid på sig.


När jag vaknade alldeles för tidigt av att klockan ringde kunde jag fortfarande inte skaka av mig känslan av att bli snuvad på mensen. Det vore ju typiskt om det blir så, tänkte jag. Men nu kan jag nog med säkerhet säga att jag är honom på spåren. Magen börjar göra ont och mensen borde komma när som helst. Thank you Indiana!

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards