EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Vecka 15 och samtal med barnmorskan

Av EVL - 11 januari 2012 15:14

Innan jag begav mig vidare till jobbet passade jag på att vila ut i soffan. Under tiden försökte jag nå min BM för att få mer information om myomet och vad det kan innebära. Trots att jag helt och fullt litar på TF och det han säger så kände jag att jag vill ha mer på benen. Jag ville veta tillexempel om man behöver gå på fler kontroller eller om det kan bli några komplikationer längre fram. E tycker att jag oroar mig allt för mycket och blev nästan arg på mig när jag sa att jag ville ringa och prata med vår barnmorska, men det skiter jag i. Det är ju bra att han känner totalt lugn och inte oroar sig alls... det är ju jag som ska gå runt med en knöl i livmodern och det är jag som tillslut ska föda vårt barn med den som kanske ställer till det.


Iaf så ringde jag idag när E ändå är på jobbet. Min fina BM ringde upp ganska fort och försäkrade mig, precis som TF att det inte är något ovanligt eller någon fara för barnet. Tydligen är det något som kan komma med en graviditet och växer sig större när alla hormoner ökar kraftigt. Det är vanligt att man får det när man är över 35. Jag är 26 så det tyckte jag var lite taskigt att jag ska behöva få det nu :/ Det kan gå bort innan vi föder, efteråt eller finnas kvar när barnet är fött. Jag ska be att de kollar detta på RUL:et den 13:e Februari så att den inte blockerar "utvägen" för bäbisen men det behöver inte kontrolleras mer på något sätt. Skönt att veta! (Även om jag inte skulle ha något emot att gå på flera UL ;) )


Nu kan jag njuta av att idag ha gått in i vecka 15. Fastän det inte kanske syns så jättemycket utanpå kläderna har jag nu blivit så rund att jag går med helt öppna byxor (när jag inte har gravidbyxorna på mig). Måste ta mig i kragen och börja använda endast gravidkläder. Funderar lite på hur jag ska "komma ut" på jobbet också. :)

Det kan mycket mycket väl vara något annat jag kände men igår sent på kvällen kände jag flera gånger som små små tickande slag långt ner i magen. Som ett litet fladder. Undrar om det var pyret jag kände.. eller iaf om det är så det kommer att kännas lite längre fram? Oavsett --> Happy days!


 

 
 
A

A

11 januari 2012 22:14

Älskar bilderna på dig och din syster. Jag förstår din oro. Underbart att du får svar på dina frågor.

Ge din dag lite lyster och beställ hem detta
http://www.minbebis.com/gravidpaket.html

Kram!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

EVL

13 januari 2012 08:21

Tack så mycket fina du. Kul! Beställde direkt :) Sparar länken till dig så att du också kan beställa lite senare ;)

Kram!

 
Ingen bild

Lisa

11 januari 2012 23:06

Det var nog bebisen du kände! :-D underbart!!

EVL

13 januari 2012 08:24

Åh hoppas det! Mera sånt! :D

 
Ingen bild

Karin

12 januari 2012 19:41

Åh vad kul! Låter ju faktiskt som att de var små små sparkar/rörelser från bebisen du kände... Jag upplevde nåt liknande även om jag då inte heller var säker på vad det verkligen var. De första tydliga fosterrörelserna/sparkarna kom för mig i v 17... Har ni förresten bestämt er för om ni ska ta reda på könet eller inte sen vid RUL (bara lite nyfiken ;-))? Kram och fortsatt lycka till!

EVL

13 januari 2012 08:27

Åh vad mysigt! Hoppas att det var det :) Längtar till veckorna kring RUL då det säkert känns tydligt!

Nej vi ska inte ta reda på könet. Så har vi alltid sagt. Men nu verkar E vara så himla nyfiken att han säkert ändrat sig. Men han får inte veta för mig eftersom han aldrig skulle kunna hålla det för sig själv :)

Kram!

 
Ingen bild

Karin

13 januari 2012 13:28

Vi har inte heller tagit reda på könet vilket jag är jätteglad för nu (det är dock ganska frestande att fråga där på RUL ;)). Känns helt rätt för oss och gör det hela så otroligt spännande och fascinerande. Förresten inte omöjligt att min bebis kommer samma dag som din systers, då den är beräknad den 17:e :).

EVL

13 januari 2012 13:41

Ja det är ju roligt när det blir en överaskning på förlossningen :) Vad roligt att det är så nära nu! Åh så spännande :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards