EttVanligtLiv

Alla inlägg den 29 november 2012

Av EVL - 29 november 2012 12:44

Idag för precis ett år sedan föddes A-Vs kusin och vi fick äntligen se ett tickande litet hjärta på vårt allra första ultraljud (alla andra hade varit vul). Det känns så otroligt att det lilla hjärtat vi såg då nu redan är fyra och en halv månad och snusar i sin spjälsäng. Att jag är mamma det har jag fortfarande svårt att förstå trots att allting känns så naturligt med A-V.

Det händer saker hela tiden med henne. Hon vägde nästan 6500 gram vid senaste invägningen och hon är 61,5 cm lång. Igår på babysimmet låg hon på ett skötbord på golvet och hittade för första gången sina egna fötter. Det är en bestämd liten dam som vet hur hon vill ha det. Babygymmet är bara roligt på morgonen och bara då är det ok att lägga henne där själv ett tag. Hon sover till ca 10 varje morgon och väcker oss med sitt underbara leende och genom att sprätta av sig täcket med fötterna. Hon är otroligt intresserad av våra sysslor och kan sitta koncentrerat och titta på när jag målar eller bakar i köket.

På dagarna lägger hon sig kring 12 för att soca ungefär två timmar. När hon sen kliver upp är ingenting roligt på egen hand. Oftast får jag sitta bredvid henne i gymmet för att hon ska vilja leka. Vi dansar mycket och sjunger om det vi gör. Ett hett tips är skivan "nära dig" som finns att köpa på ensembleyria.se Den är helt fantastisk!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards