EttVanligtLiv

Alla inlägg den 10 november 2012

Av EVL - 10 november 2012 00:08

Det funkar ganska bra med rutiner nu och jag har lärt mig hur A-V fungerar med sovningen. Nu går det jättebra att lägga henne ensam i sin spjälsäng i vårt rum när det är dags för en lur. Jag pussar henne tre gånger på pannan och stoppar om henne. Hon vaknar ungefär 9-10 på motgonen (jag vet, jag är jättebortskämd!) och sen är hon vaken några timmar innan hon vanligtvis kraschar i gymmet. Vi är inte sådär att vi inte kan åka någonstans vara för att det inkräktar på hennes sovtid, hon tar alltid igen det och hon sover bäst när det är mycket liv och rörelser omkring oss.


Nu är hon snart 4 månader och hon visar mer och mer sin personlighet. Då hon vaknar och får syn på oss börjar hon le och skiner upp som en sol. Hon "pratar" mer och mer och ibland gör hon samma ljud ifrån sig som jag gjorde när jag var bäbis. Det låter typ som "ärru".


Nu reagerar hon mer på sin omgivning och gråter om hon ser någon med glasögon. När hon ska ligga ner på mattan med alla andra bäbisar på babysången ser hon sig omkring och sen blir hon jätteledsen. Hon tycker om tryggheten av min famn allra bäst.


Hon har växt på sig ordentligt och för två veckor sedan vägde hon 5510 gram och var 58 cm lång.


Idag har vi tillbringat dagen med fina A, tack så mycket vännen! På kvällen fick vi besök av mamma och mormor som tog med sig både middag och efterrätt. Nu väntar äntligen en helg tillsammans med E. Vi ska fira hans första fars dag och A-V har självklart köpt lite presenter, men hon fick lite hjälp ;).

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards