EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

sista tårarna.

Av EVL - 24 februari 2014 10:27

Då har de sista tårarna fått falla för vårt första och misslyckade FET. Nu vet Falun att det blev minus och än en gång fick jag kämpa för att hålla tillbaka tårarna när jag pratade med en väldigt förstående och beklagande sköterska. Jag frågade om man kan misstänka något med kvalitén på våra frysta men allt de kan se är att det ser bra ut för oss. Ibland klarar inte ens de bästa embryon att tinas upp och de vet inte varför. De funderar på om de ska lägga till någon extra behandling till efter återförandet, kanske Trombyl, men det bestäms senare.


Det känns att jag börjar repa mig när jag kan "gråta klart" på bara någon minut. Dessutom ger A-V mig annat att tänka på. Som nu idag t.ex så fixar hon höstblåsor och vabb för mig i veckan så att jag inte behöver sitta på jobbet och grubbla ;) Hon är så omtänksam!



 
 
C

C

24 februari 2014 14:30

Du kanske kan få testa Fragmin efter ET? Det är väl samma funktion som Trombyl men jag vet flera som inte lyckats med Trombyl men när de provat Fragmin gick det vägen. Är ju iofs inge kul med mer sprutor men vad gör man inte? Jag tror på att era embryon är fina annars hade de nog inte utvecklats vidare till blastisar :) Kramar <3 Puss lite på sjuklingen från mig!

http://spyor.blogg.se

EVL

24 februari 2014 15:19

Ja jag satt och funderade på just det. Det är den sprutan som gör ont som fasen va? Ja man är ju van.
Tack vännen!! Det ska jag göra :) pussa på er längtansbäbis från oss. Kramar!!

 
Ingen bild

Viktoria

24 februari 2014 15:04

Hej på Er!
Jag vill bara skicka lite peppande tankar.
Hoppas så att det blir ett syskon vid nästa FET.

Passa på att mys extra med A-V nu när du får några
extra dagar hemma ;)

Kram Viktoria

EVL

24 februari 2014 15:17

Hej Viktoria,
Tack för pepp! :) det ska jag göra.
Kramar!

 
Linnea.

Linnea.

24 februari 2014 21:51

Hej finis! Så skönt att läsa att ni är så positiva trots allt! SDet gör mig glad för jag tror verkligen att ni kommer lyckas, man gör ju det, så småningom! Ville också passa på att säga att jag läser, men sällan orkar kommentera från mobilen, men ikväll sitter jag vid datorn så jag passar på! Kramar i mängder till er alla tre! <3

http://www.linneabatsman.blogspot.com

EVL

27 februari 2014 12:01

Hej vännen. Tack så mycket, jag hoppas verkligen det. Jag tillåter mig att tro att det måste gå tillslut eftersom jag ändå varit gravid en gång. Kramar tillbaka till er fyra fina!

 
Ingen bild

akna

24 februari 2014 22:16

Skickar massa kramar <3

EVL

27 februari 2014 12:00

Tack fina vännen!

 
Åren går

Åren går

26 februari 2014 11:20

Åh, vad ledsen jag blir för er skull. Har inte läst på ett tag.(Dina lösenordsinlägg kommer inte upp i min rss-läsare så jag fick gå in och läsa ikapp). Massor av styrkekramar. <3

http://arengar.wordpress.com

EVL

27 februari 2014 11:59

Tack så mycket vännen! Kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards