EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Sista sprutan!

Av EVL - 11 maj 2014 19:59

Nu är Ovitrellen tagen och vi slipper därmed sprutor, iaf för detta försök. Skönt att äntligen få ta den och jag var inte alls så sur som det ser ut på bilderna :) Har mått riktigt dåligt i några dagar. Det gör redan väldigt väldigt ont i äggstockarna och Prednisolonet gör mig yr och illamående. Får se om det kommer att gå att äta dom i nästan tre veckor till.


Detta är första gången som det antagligen (som vi vet) släpper två ägg samtidigt ur varsin äggstock, och det känns. Det spricker och hugger då och då. Gör riktigt ont att sätta sig ner och jag har inte gjort många knop idag. Får se hur det känns imorgon om Ovitrellen boostar på detta. Om jag fick gissa skulle jag säga att jag redan haft ägglossning men jag har inte kontrollerat med stickor eller så. Väljer att lita på läkaren i Falun som var bestämd med att den skulle tas idag.


       

 
 
Bortom längtan

Bortom längtan

11 maj 2014 20:53

Härligt att det snart är dax för återföring! Har varit dålig på att kommentera den senaste veckan, men har följt dig :) Hoppas du slipper ännu mer värk av ägglossningen. Jag övertar sprutstafettpinnen från dig och kör igång med första sprutan imorgon. Mensen kom helt plötsligt några dagar tidigare än jag trodde, inte mig emot! Kram!

http://bortomlangtan.blogspot.se

EVL

11 maj 2014 21:09

Tack vännen! Härligt med tidigare start. Nu jävlar får det funka för oss båda. Kram!

 
Marielle

Marielle

11 maj 2014 22:39

Åhh!! Heja heja!! Nu är det eran gång, det bara måste vara det! <3 Behöver jag säga att tummar och tår hålls!? ;) Lycka till nu!! Hoppas du slipper ännu mer värk av ägglossningen och att illamåendet och yrseln inte ska hålla i sig!
Kramar!

http://mariellear.blogg.se

EVL

12 maj 2014 09:00

Tack så jättemycket fina du! Värken i magen är iallafall nästan borta nu :) yey. Kramar!

 
Ingen bild

Jenny

12 maj 2014 14:06

Hoppas så innerligt att ni har turen på er sida den här gången. Ni har backup i Falun i alla fall. Jag känner mig så besviken på Umeå. Vi har gjort tre försök och det känns inte som de engagerar sig alls. Löpande band! Vet du om TF tar emot patienter även om man inte ska göra ivf? Vad kostar det att gå hos honom? Jag vet inte om vi orkar fortsätta, just nu känns det oerhört jobbigt. Men jag måste verkligen känna efter i sommar. I så fall blir det Falun direkt när de öppnar. Jag känner mig så jäkla trött i kropp och själ. Barnlöshet och ivf gör det med min kropp. Stor kram Jenny

EVL

12 maj 2014 14:29

Tack så mycket vännen! Om du känner så så borde ni absolut byta. TF tar emot alla och det kostar 300 kr/besök tills man kommer upp i högkostnadsskydd (1100 kr). Ni kanske kan göra som vi? Planera ett ivf så att det bara är att sätta igång direkt efter sommaren? så får ni andas och vila några månader tills det är dags?

Förstår att du är trött och less vännen. Samtidigt kanske det är bra att testa Falun också. De ger ju andra mediciner och är i framkant mer än Umeå.

Stor kram tillbaka!!!

 
Ingen bild

Fia

12 maj 2014 16:03

Lycka till nu! Jag läser och håller tummetott även om jag inte alltid kommenterar.

En dum fråga - får ni ha oskyddat sex vid ägglossning innan en återföring? ser konstiga scenarier framför mig.

Åh idag är jag också allt lite bebissugen.

EVL

12 maj 2014 17:24

Tack vännen!
Haha :) konstiga scenarier. Vi har inte fått några sådana tillsägelser men använder ändå kondom vid den här tiden. Chansen att vi ska lyckas på egen hand är jätteliten men för att vara 110% säker på att om vi lyckas så är det med blastocysten.

Det kanske blir försök med en tredje?? :)
Kram!

 
Ingen bild

Jenny

12 maj 2014 20:52

Jag vet, du har rätt. Jag måste bara känna efter om jag orkar. Men Falun är bättre, det är den krassa sanningen. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag åkt direkt till dem. Har du varit hos Tant L? Visst minns jag rätt? Hon som forskat om bakterier? Jag funderar, är hon bra? Vet du någon som lyckats? Jag måste börja fundera på varför inte äggen fäster när vi haft fina ägg. Och då kanske hon kan svara på om jag har några problem som ingen annan upptäckt. Det var länge sedan någon ville ta några prover på mig nu. Rekommenderar du henne? Kram!

EVL

14 maj 2014 08:33

Alltså, både ja och nej. Jag vet att för det mesta är det bara ouppdaterad information hon kommer med men samtidigt var det skönt att göra något. Nu hade jag bakterier en gång och då var det ju bra att få bort dom men enligt Falun ska bakterier inte påverka vid IVF.

Du kanske är som jag att du vill ha kontroll på allt? Isåfall kanske det är bra att söka upp henne och få en koll. Men var bara beredd på att hon med största sannorlikhet kommer att säga att du har bakterier, att du inte behöver ivf och att du ska gå hem och dricka vin för att bli gravid.
Kram!

 
Ingen bild

Jenny

14 maj 2014 14:31

Ok, den nivån alltså. Jo tack, kontrollmänniska i fingerspetsarna ;) Jag tror jag skiter i det där då. Lägga 2000 kr och få de svaren har jag inte råd med nu. Nej, jag får höra vad Medevik säger. Han har verkligen hjälpt mig i övrigt mående, att komma i balans och form, hormonerna har rätat till sig rejält efter hand behandling. Vi får se! Och vinet skippar jag ;) Ingen vinälskare alls ;) TACK vännen! Man blir så jäkla desperat att få svar! Kram Jenny

EVL

15 maj 2014 12:16

Mm det är nog bättre att du går till en läkare du har förtroende för. Om d envisas med att de ska kolla efter bakterier så måste de ju göra det också. Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards