EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Första helgen tillsammans

Av EVL - 8 februari 2015 18:45

Vi har en mysig helg tillsammans men tiden bara springer iväg. Mycket besök av släkt och vänner och sen är det redan kolsvart ute. Jag hinner inte skriva så mycket i Elvis lilla bok, inte fortsätta på förlossningsberättelsen och inte ta så mycket kort som jag skulle vilja. Det ger mig lite ångest faktiskt.


Har också tyckt att det har varit jobbigt att brösten inte fattat galoppen. Jag och Elvis har spenderat varje ledig minut och varje natt till att bara försöka amma så mycket som möjligt. Och äntligen, äntligen vaknade jag upp på Lördagsmorgonen med bröst stora som Dolly Partons! Stenhårda och knöliga och sprängfyllda. Tyvärr tyckte inte Elvis att han behövde äta så värst mycket mat just den dagen så jag hade nästan panik när det blev kväll. Satt i soffan utan tröja och försökte värma brösten med en vetekudde. Svärmor kom över med en nyinköpt bröstpump men det var liksom stopp mest hela tiden.


Tacksamt nog känns de bättre idag om än stenhårda och riktigt stora. Elvis har börjat äta ordentligt och nu kissar han så mycket som de ska göra när de får i sig tillräckligt med vätska.


   



Kroppen då. Magen drar ihop sig vilket är skönt. Längtar som en jäkla TOK efter att få ta ett varmt bad! I flera dagar kände jag av gasen i munnen. När man dragit i sig rätt mycket under förlossningen liksom brände det långt bak i munnen/näsan. Den smaken sitter kvar och kommer tillbaka till mig då och då. Det sticker också i överläppen hela tiden, kinden på vänster sida känns som ett blåmärke och jag har problem med hörseln. Är extremt känslig för ljud. Vet inte om de här sistnämnda har med gasen att göra men det är efterdyningar från förlossningen iaf.


Precis som jag trodde så saknar jag magen och graviditeten lite. Inte lika mycket som förra gången tacksamt nog. Det är nog vetskapen om att det kanske var sista gången, eller att det iallafall kommer en sista gång.



 
 
Ingen bild

Fia

8 februari 2015 19:18

Gu så mysigt! Kom ihåg att man får säga nej till besök, ingen har rätt att bli stött för det. Kram

 
Ingen bild

Jeanette

8 februari 2015 23:51

Så fin han är, lilla sötplutten! Lik Anna-Vera på ögonen ser det ut som. Tänk att han är ute hos er nu, helt fantastiskt! <3

EVL

23 september 2015 17:16

Tack vännen! Kram!

 
Azielle

Azielle

9 februari 2015 13:09

Han är så otroligt fin! ♥

http://azielle.blogg.se

EVL

15 februari 2015 19:02

Tack så mycket vännen!

 
Intesomvitänkt

Intesomvitänkt

9 februari 2015 15:09

På vilket sätt är du känslig för ljud?
Skönt att det börjar ordna sig med amningen :) han är himla fin!

http://Intesomvitankt.blogg.se

EVL

15 februari 2015 19:02

Så fort A-V skriker så slår det liksom lock för ena örat och allt ljud blir förstärkt i huvudet tills jag tror det ska sprängas. Det har fortfarande inte försvunnit :S
Tack vännen!

 
Ingen bild

Intesomvitänkt

18 februari 2015 09:35

Okej. Varför jag frågade är för att jag också är mer ljudkänslig.
Är mer lättskrämd och plötsliga ljud kan riktigt kännas i huvudet.
Jag antar att det kanske handlar om spänningar? Hoppas det går över iaf.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards