EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Sista dagen vecka 7 och journalläsning

Av EVL - 14 juni 2014 21:14

Det verkar som om jag är den första som ska få Intralipid-dropp av denna anledningen i Sundsvall. Tacksamt nog kunde de ställa upp men jag var tvungen att åka in med ordinationen så att de kunde ta en kopia på den. När jag väl var där sa de att de också ville ha en kopia på hela journalen från Falun. Förstår inte riktigt varför, det är ju inte som om kk:s fert.läkare skulle kunna ha några invändningar... Iallafall så fick jag den skickad till mig och den kom igår. Det är intressant att läsa om alla försöken och hur de beskriver embryona osv. Känslomässigt att läsa om mär testet blev positivt efter första ET:t och nu senast.

Imorgon går vi in i vecka 8. Verkar som om hela släkten vet vid det här laget men det är inte sån stor uppståndelse alls. Det kanske kändes större för dom när vi skulle få första barnet. Jag vill bara skrika "vi har faktiskt kämpat som fan för detta barn med!"

Jag känner iallafall att jag är gravid. Mycket. Jag mår så illa hela tiden, förutom när jag äter. Tröttheten är enorm och jag har nog ett dåligt tålamod pga detta och huvudvärken. Brösten känns som blåmärken och jag är ofta yr. Förkyld är jag fortfarande från prednisolonet. Och tjock. Vågar inte ställa mig på vågen. Skönt med sommar och lössittande klänningar.

Inatt drömde jag för första gången att jag hade ett till barn. Det var en liten dotter med mycket mörkt hår. Hon hade lugg som var alldeles rak. Förutom det var det en exakt kopia av A-V. Det beror nog på att det är svårt att föreställa sig någon annan än just A-V. Och för att det känns som IVF-barn oftast är tjejer.

Idag fyller hon 23 månader! Vi firade med jordgubbar och sen glass på birsta. Vi är ett bra team hon och jag, även när pappan jobbar.


 
 
C

C

14 juni 2014 22:05

Har ni bestämt när ni ska berätta för A-V och hur ni ska berätta det? Undra hur hon kommer reagera. Är ju så stort att få ett syskon.. Önskar jag kunde minnas hur det kändes när jag själv fick veta det :) Vet att nästan alla barn på jobbet som får veta att de ska få syskon får in i en period där de leker otroligt mycket med dockor. Som ett sätt att bearbeta att det ska komma en bebis liksom. Kramar till er!

http://spyor.blogg.se

EVL

22 juni 2014 12:34

Vi har sagt det lite försiktigt men det är nog väldigt svårt att förstå :) hon lekte redan jättemycketmed dockor sedan i början av året. Byter blöja och stoppar om dom :)
Kramar!

 
Ingen bild

Fia

14 juni 2014 23:15

Snart dags för tvåårskalas. Jag minns fortf var jag var när jag fick veta att A-V hade kommit. :-) Men visst är det en kul ålder?!

EVL

19 juni 2014 21:24

Ja herregud. Åh hihi vad gulligt av dig. Ja det är en underbar ålder!

 
Tesen

Tesen

16 juni 2014 19:46

Fina fina A-V! Dessa stora ögon! <3

Hur mår du? Blir lite orolig när du inte uppdaterar varje dag!

Kram

http://attvaramammor.wordpress.com

EVL

16 juni 2014 22:15

Tack så mycket för omtanken vännen.Jag mår väldigt illa men bra. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards