EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Om att stå vid ett vägskäl

Av EVL - 24 april 2011 10:07

Ibland står man vid ett vägskäl i livet. Väntar på att någonting ska knuffa en vidare i rätt riktning. Är man ofrivilligt barnlös befinner man sig vid ett vägskäl varje gång man väntar på mensen, eller rättare sagt att mensen inte ska komma. Man kan se hela sitt liv ligga som ett oskrivet blad framför en men man får inte själv bestämma vad som ska hända härnäst, man bara väntar. Väntar på den bästa dagen i ens liv, eller totalt nederlag. Man försöker tro på det förstnämnda men förbereder sig på det sista.


Varje graviditetssymptom kan knuffa dig närmare drömmen. Du kan nästan ta på den. Känna hur den tunga stenen lyfts från ditt bröst. Mensen skulle kunna bara utebli och äntligen skulle du få känna den där lyckan som du har så svårt att föreställa dig.


Så kommer den där första droppen blod, alltid lika oväntad, och plötsligt är din närmsta framtid skriven. Det står ju där på bladet. Det blev ingen lycka, inget glädjerus. Det blev fler läkarbesök, spolningar, sprutor... det blev till att gråta sig igenom natten... igen.  


Mensen behagade dyka upp klockan 23. Det borde väl fortfarande räknas som mensdag 1, eller hur?

 

 
 
Anna

Anna

24 april 2011 10:48

Tröstkram!

http://www.enmammawannabe.bogspot.com

EVL

24 april 2011 17:52

Tack Anna, det värmer. Kram!

 
Ingen bild

Min längtan

24 april 2011 14:55

NEJ det var ju inte så där det skulle bli. Fan rent ut sagt.

Tänker på dig!
Kram

EVL

24 april 2011 17:53

Tack vännen! Kram!

 
L

L

24 april 2011 16:17

Neeej, åh va tråkigt! Stor Kram!!

http://hjartats-langtan.blogspot.com

EVL

24 april 2011 17:53

Tack så mycket. Kram!

 
Orättvisan.

Orättvisan.

24 april 2011 17:45

Jävla, jävla skit också! :(

Ja, om den satte igång ordentligt med rött blod så räknas det nog som dag 1.

Stoor kram och all tröst i världen.

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

24 april 2011 17:53

Tack så mycket! Kram!

 
Icka

Icka

24 april 2011 20:36

neeeeeh =(
vafan...tusen kramar

http://www.ickans.blogg.se

EVL

25 april 2011 19:29

Tack så mycket Icka

 
Evelina

Evelina

24 april 2011 21:06

Blä och fy! Men det var väl å andra sidan första riktiga försöket efter behandling? Kanske inte är någon tröst... Nåväl. Det är iaf skit! Kramar!

http://cuteewe.blogg.se

EVL

25 april 2011 19:30

Ja, det var andra försöket med sprutorna. Det är en liten tröst iaf.
Tack, kram!

 
amanda

amanda

24 april 2011 22:05

Jag är hemskt ledsen för eran skull, med er. Verklig sympati, kanske till och med empati. Jag vet hur det känns, förjävligt, hemskt, värdelöst, maktlöst.. Och tankarna man burit på "tänk om, underbara, tänk om" försvinner i samma sekund som mensen dyker upp.

Ta nya tag nu! Tillsammans! Blicka fram. Vi ska lyckas plussa (helst innan deras semester). Många styrkekramar!

http://amandabergklint.bloggplatsen.se

EVL

25 april 2011 19:31

Tack för peppningen Amanda. Ja nu får vi lägga i en ny växel och plussa innan semestern. Kram!

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

24 april 2011 22:54

Kraaam vännen jag fick min mens idag med , klart man blir ledsen men för mig känns chansen så liten iaf pga älsklingens nedsättning ... Vi får ta nya tag!!!!! För nog fasen ska vi bli gravida någon dag , det är ju vår dröm inte sant?

Stora kramar!

http://www.solstråle.blogspot.com

EVL

25 april 2011 19:32

Uscha, ja man blir lika ledsen varje gång. Man har ju alltid lite hopp om att den inte ska dyka upp.

Ja självklart ska vi lyckas! Det är bara en fråga om när.

Stora kramar tillbaka!

 
M

M

25 april 2011 14:24

Neeeeej, tusan också!!
Skickar en stor tröstkram!!

http://myhartfordhome.blogspot.com

EVL

25 april 2011 19:35

Tack så mycket! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards