EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Barnlöshet i radion.

Av EVL - 16 oktober 2013 11:18

Idag pratar fina Kajsa och Matilda i radio 1 med Eva Rusz om barnlöshet. Bra jobbat och fint att få höra din röst Kajsa. Länk finns här.


Otroligt vilka åsikter människor kan ha, till och med de som själv behövt hjälp att bli med barn! Man tycker att alla som varit med om detta eller på något sätt kommit i kontakt med ofrivillig barnlöshet ska känna samma sak. Men icke. En man tyckte att det var billigt med IVF och "vill man ha barn ska man banne mig kunna betala 35000" och att det inte alls var jobbigt. En annan tyckte som man ofta läser "det är ingen rättighet att få barn"...

En persons förmåga att vara en bra förälder har ingenting att göra med dennes ekonomiska situation. Hur många har 35000 som bara ligger och samlar damm? Dessutom är det ju ingen garanti att det slutar vid den kostnaden. Vi la ut kring 80000 innan vi hade A-V i magen.

 
 
kajsa.

kajsa.

16 oktober 2013 21:17

Men Fina då! Tack för inlägget eller vad man ska säga ;].
Ja hujedamej vad det fanns åsikter från folk och fä.. galet.. och vi fick höra några mejl också.. ännu mera galet!
Hoppas dock att vi nådde ut till några stycken.. och ett kul minne för livet blev det.
massa kram och tack för peppning! ♡

http://www.labbstorken.wordpress.com

EVL

16 oktober 2013 21:23

Ja verkligen, men bortsett från de så hjälpte ni absolut väldigt väldigt många. Riktigt starkt att vara med i radion. Fina du! Dessutom var du ju som gjord för det där. Satsa på radio :)
Kramar!

 
Evelina

Evelina

16 oktober 2013 22:00

Ja, man blev ju lite chockad av den första som ringde. Men jag störde mig lite på Eva måste jag säga. Jobbig att lyssna på... men inte Matilda och Kajsa förstås! Jag fattar att det inte är ett vetenskapligt program men så rörigt och felaktigt det blev ibland av evas tolkningar. Ixy? Haha... bra förstås att ämnet tas upp, det behöver komma fram mer!

http://cuteewe.blogg.se

EVL

22 oktober 2013 13:15

Ja eller hur? Ändå hade han själv haft svårt att bli med barn.. Knasigt. Ja Eva var nog lite novis på allt det där tror jag. :) Kajsa och Matilda var ju naturbegåvningar. Förhoppningsvis får de vara med fler ggr.

 
Sundsvallstjej

Sundsvallstjej

19 oktober 2013 17:36

Men herregud! Man blir så trött ibland. Precis som du säger, hur många har så mycket pengar som bara ligger och skräpar liksom. Ingen som jag känner iaf. Och då har dom ändå fast jobb med hyfsat bra betalt.

http://Intesomvitankt.blogg.se

EVL

22 oktober 2013 13:19

Ja, vad trött man blir på dumma kommentarer. Och då hade han ändå själv gått igenom ett IVF!

 
Ingen bild

Jenny

20 oktober 2013 11:02

Ja du, det är märkligt vilka åsikter folk kan ha. Jag fick höra (av en nära släkting) att "alla vill bli miljonär också, men det är inte alla som blir det". Man känner sig tillplattad efter en sån kommentar. Där sitter man och inser att vi fick faktiskt inga barn men vi gjorde faan allt vi orkade och kunde för att nå dit. Man blir arg, ledsen och förbannad på samma gång. Men de vet inte bättre och ödmjukhet är inte deras starka sida. Jag kan inte förstå att man inte vill andra väl och hjälpa dem på sin resa. Det är det mest märkliga av allt. De vill liksom att man ska straffas på något sätt. Det kan vara ett straff nog att bli utan. Kram Jenny

EVL

22 oktober 2013 13:18

Nä vilken okänslig kommentar! Tänk om man kunde få dom att känna hur ont dom obetänkta ordet gör. Man tror att alla tänker likadant som en själv men så är det verkligen inte. Hoppas du kunde skaka av dig kommentaren vännen.
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards