EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Skaka skaka skaka bort min sura min

Av EVL - 10 augusti 2011 14:29

Funderar lite på det där med sprayer osv till behandlingen.. Måste det beställas på apoteket i förväg? Det skulle ju kunna vara en sån sak som sätter käppar i hjulet så att vi inte kan börja behandlingen direkt. Någon som vet?


Vi hade besök av mina fina svärföräldrar igår. Det var jättemysigt men som vanligt sa de lite saker som irriterade mig. Vi visade dom vårt blivande barnrum där vi målat om och ska lägga nytt golv. Svärfar frågade då: Vad ska det bli av detta rummet då?

...

Sen sa de att de tror nog att vi kommer att få barn. Att det säkert kommer att funka. Sättet de sa det på fick det att låta som om det fanns en chans att vi aldrig skulle få barn om IVF inte lyckas. Detta irriterade mig också. Om någon i min närhet pratar med mig om IVF vill jag att de ska säga att det är klart det lyckas. Jag har nog med tvivel själv.


Den tredje saken som irriterade mig var precis innan de åkte hem. Svärfar sa att han trodde nog att det skulle ordna sig innan behandlingen. Jag sa att det är nog inte så troligt. Då sa han, "Jorå, ni har nog bara haft för mycket för er".

De tror alltså fortfarande att jag flänger omkring och tränar arslet av mig. Att det är därför det inte lyckas. Trots att både jag och E sagt flera flera gånger att jag slutat träna kampsport just nu.


Deras besök var alltså lite bitterljuvt och lämnade mig med en sur min ett tag.

Usch, nu skakar jag av mig det där och glädjs åt att det närmar sig mötet iaf. Tack Kix för att du påminde mig! Det är ju bara 13 dagar kvar idag!!! :D

 


 
 
Mrs L

Mrs L

10 augusti 2011 15:10

Hej fina du!! Tror att den "äldre" generationen har svårt för sånt här. Det var nog inte lika vanligt på den tiden. Min mamma säger hela tiden att jag ska slappna av. Som om det skulle fixa F´s dåliga spermier?! Men ni kommer fixa detta!! GARANTERAT!! Vi ger ju inte upp. Eller hur?

Kram

http://inteutanf.blogg.se

EVL

10 augusti 2011 15:20

Hej :)
Ja så är det nog. Usch, vilken jobbig sak att behöva höra. Blev ledsen att läsa vad din doktor skrvit i journalen men du har rätt - vi fixar detta och vi ger inte upp!

 
Anna

Anna

10 augusti 2011 16:25

Visst blir man ledsen när de är klumpiga och okunniga men självklart kommer det gå bra för er.

Ang. hormoner osv har några behövts beställas i förväg här hemma iaf. Det tar några dagar innan man får dom.

Kramar!

http://www.enmmmawannabe.blogspot.com

EVL

13 augusti 2011 00:08

Tack så mycket vännen!

Kramar!

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

10 augusti 2011 18:07

När du vet du kommer använda så gå på apoteket och kolla så att de har allt. Annars beställer de, oftast tar det bara några dagar. Ett tips är också att kolla så att sprayen faktiskt räcker. Så slipper du stå och böla på apoteket som jag gjorde av ren panik.... Nu är det nära!!! =))

http://dujagochframtiden.blogspot.com

EVL

13 augusti 2011 00:08

Åh det ska jag komma ihåg, tack så mycket!

Ja nu är det bara 10 dagar kvar! :D

 
Ingen bild

Jenny Ljunggren

10 augusti 2011 20:49

När vi gjorde våra IVF-försök på RMC i Malmö så hade dom ett avtal med sjukhusapoteket där att dom alltid skulle ha hemma av de preparat som läkarna skrev ut. Däremot apoteket hemma hade aldrig ngt hemma utan fick beställa. Gissar på att dom inte kunde hålla lager för att det var för få behövande så medicamenterna riskerade att bli för gamla.

EVL

13 augusti 2011 00:07

Vad smart! Antar att jag provar med apoteket vid TF först och letar mig vidare om de inte har i lager.

 
M

M

10 augusti 2011 22:28

När jag skulle hämta ut min spray, så hade de inte den inne, utan de fick beställa. Men jag har för mig att det bara tar ett dygn för dem att få hem den. Likadant var det med sprutorna jag tog, så mitt råd är att beställa i förväg.....bara för att vara på den säkra sidan ;)
Nu börjar det närma sig! Hur känns det?
Kram

http://myhartfordhome.blogspot.com

EVL

13 augusti 2011 00:06

Ok. Använde ni er av Menopur, Puregon eller någonting annat?

Ja det gör det verkligen. Det känns spännande och väldigt nervöst. Men på ett bra sätt ;)
Kram

 
Orättvisan.

Orättvisan.

10 augusti 2011 22:34

ARGH! Jag sitter här och blir irriterad! Kan de inte bara hålla käften, liksom! Så, nu orkar jag inte slösa mer energi på det utan säger istället: JÄTTEfin ny tavla du påbörjat, dina tavlor är ju fantastiska! Vad använder du för färg?

Kramar!

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

13 augusti 2011 00:05

Ja jag vet. Ibland vill man bara skrika.

Tack så mycket! Vad snäll du är. Jag målar med akryl just nu men älskar egentligen oljefärger mest.

Kram!

 
Diddi

Diddi

10 augusti 2011 23:59

Hej på Dig.
Tänkte svara på din fråga om medicinerna. Men du kankse redan har fått svar. Mina mediciner nässpray/patroner & penna och ovitrell var tvunget att beställas. I falun rekomenderar dom att man tar ut ALLT på en gång så man inte står och är utan något mitt i behandlingen. Mina mediciner tog ca 3 dagar att få men eftersom du redan använder ovitrell så kan man väl säga att de tar lika lång tid att få den som det andra. =)
Lycka till nu. Längtar med er och hoppas att dagarna går fort.
Styrke kramar

http://diddiz.bloggplatsen.se

EVL

13 augusti 2011 00:04

Hej Diddi!
Ok ja det är nog bäst att göra så. Så att man kan känna sig säker.
Tack vännen! Lycka till med jobbsökandet. Starkt att våga sig vidare!

Stor kram

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

11 augusti 2011 07:24

Sprayen brukar alltid finnas inne på Apoteket det är menopuren som måste beställas om ni nu ska ha den Falun kanske kör med nåt helt annat , det brukar ta två dagar för den att komma efter de lagt beställningen !

Kramar

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

13 augusti 2011 00:03

Ok, jag tror att vi kommer att köra vidare på Puregon, tyckte han sa det... och den brukar ju finnas. Det verkar också väldigt mycket krångligare med menopur, då måste man väl bland en massa vätskor och ha sig?

Kramar!

 
Kix

Kix

11 augusti 2011 07:40

Nej du behöver inte beställa dem på apoteket i förväg. Alla de gånger jag har behövt, så har de haft det i lager. Så var lugn över det! :) Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

13 augusti 2011 00:02

Åh skönt att höra! Tack vännen!
Kram!

 
Åren går

Åren går

11 augusti 2011 13:19

Jag skrev en lååång kommentar, men det verkade bli något fel när jag skickade iväg den.

Vissa kommer förmodligen aldrig att förstå. Även efter att ni har lyckats med hjälp av ivf så kommer dina svärföräldrar säkert tänka att om ni bara hade slappnat av och försökt ett tag till så hade ni lyckats på egen hand.

Själv blir jag irriterad när folk tar det för självklart att vi blev gravida genom ivf och på första försöket dessutom. Jag själv har fortfarande inte fattat att just vi kunde ha sån tur.

Inte många dagar kvar nu!
Jag har för mig att jag fick recept på alla mediciner vid det första samtalet och då ringde jag till apoteket för att kolla på vilka apotek det fanns inne. Det borde gå att förbereda så att inte den detaljen sätter käppar i hjulet.

kram till dig

http://arengar.wordpress.com

EVL

13 augusti 2011 00:01

Ja tänk att det ska vara så svårt. Det verkar som om de flesta inte inser vad IVF är och vad det gör med folk. De tar så lätt på det.

Nej nu är det 10 dagar kvar! :D
Ska göra det :)
Kram

 
amanda

amanda

11 augusti 2011 16:57

Bluuuäähh.. Sådana kommentarer är som rena rama tändningen på ens stubin, som blir allt kortare och kortare.

Skönt att du kan skaka av dig det vännen.
Kram!

http://amandabergklint.bloggplatsen.se

EVL

12 augusti 2011 23:59

Ja verkligen!

Kram!

 
medandufinns

medandufinns

12 augusti 2011 00:13

Kliniken brukar ha samarbete med ett närliggande apotek. Men mitt vanliga apotek i min halvstora stad brukar också ha det hemma, men inte alltid.
Det där är en typ av kommentar man blir ledsen av därför att den visar att den som säger det inte riktigt förstått, tror jag. Jag tycker retoriken är vanlig så fort det handlar om något svårt. Jag brukar försöka tänka på att personen nog menar väl. Är jag på det humöret har jag en dålig vana att säga emot också, och förklara att för just oss är det inte sannolikt att det ordnar sig, fakta är att bla bla bla... men det säger jag bara till dem jag känner väl.

http://www.medandufinns.Wordpress.com

EVL

12 augusti 2011 23:59

Ok, tack så mycket för ditt svar!
Ja så brukar jag tänka också. Det händer inte så ofta att jag säger ifrån utan det går tyvärr ut över stackars E efteråt. Kanske borde bli bättre på att sätta ner foten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards