EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Av EVL - 25 augusti 2011 20:50

Mens! Ä n t l i g e n!

Dag 33 förvandlades till dag 1 bara sådär på en sekund och plötsligt känns inte 21 dagar som så lång tid. Inte när man nästan ställt in sig på att behöva sätta igång mensen med Provera i 16 dagar innan...


Imorgon är det 20 dagar kvar och istället för att ringa och gråta i telefonen kan jag säga att mensen kommit och få en plan på hur vi går vidare. Om någon dag kan jag hämta ut alla mediciner. Kanske går tiden ändå ganska fort till den 14 September då vi börjar med sprayen. Kan vi inte säga så?

 

 
 
Evelina

Evelina

25 augusti 2011 21:04

Skönt! Tiden kommer gå urfort, det är jag övertygad om eftersom min semester kommer vara slut däromkring. Och jag börjar semestern på måndag :)

http://cuteewe.blogg.se

EVL

26 augusti 2011 08:28

:) Låter bra. Men jag hoppas att din semester segar sig fram så att du får njuta länge.

Kram!

 
Emma

Emma

25 augusti 2011 21:23

GRATTIS!

http://ivantanochforvantan.blogspot.com

EVL

26 augusti 2011 08:28

Tack Emma :)

 
Kix

Kix

25 augusti 2011 21:28

Sådärja! Vilken tur du fortsatte att andas. Förstår att du är fruktansvärt less på alla dessa runt om dig som kommer att leverera och du själv står kvar på ruta 1. Hoppas att nästa försök gör att livet vänder för dig. Och du - överväg att säga till din fruktansvärt klumpiga kollega att det är oförskämt att säga en sådan där sak... och gör honom obekväm genom att säga att ni försökt 2 år och att höra en sådan där kommentar någ är det värsta någon kan säga. Studera sedan hans ansiktsuttryck. Ja, jag vet - lättare sagt än gjort... :)

Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

26 augusti 2011 08:27

Ja, tack för att du lugnade mig lite.

Jag övervägde att berätta med ändamålet att göra honom ställd och generad men alla mina kollegor stod runtomkring oss så jag höll tyst. Men visst, det är ett jättebra sätt att avsluta en jobbig konversation :)

Kramar!

 
Fia

Fia

25 augusti 2011 21:41

Meeeeh. Du kan ju inte ha DEN rubriken på ett mensinlägg! :-) Trodde ju att det var ett plus, allra minst.

Men ok, GRATTIS till mensen. ;-)

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

26 augusti 2011 08:26

Jag hade helt lagt allt hopp om någon graviditet åt sidan så igår var just mensen det bästa som kunde hända. Men jag föstår att det var förvirrande :)

Tack :)
Kramar!

 
M

M

25 augusti 2011 21:52

Hurra för Indiana!!

Nu håller jag så mycket tummar jag kan, hela vägen!!

http://myhartfordhome.blogspot.com

EVL

26 augusti 2011 08:25

:) Ja nu gillar jag honom igen.
Tack så mycket vännen

 
Mia

Mia

25 augusti 2011 22:33

Tjohoooo, vilka härliga nyheter! Nu hoppas vi bara att det blir en enda blödning till (bortfallsblödning av sprayen) och sen får det minsann vara uppehåll i sådär 9 månader ;-)
Samla nu en massa kraft inför IVF-starten!
Massa kramar

http://swimmia.blogspot.com

EVL

26 augusti 2011 08:23

:) Ja så skönt att den äntligen dök upp. Hade börjat ställa in mig på att äta Provera.
Åh, hoppas att det blir så! Hoppas att vi båda får bli föräldrar nästa år.

Massa kramar tillbaka!

 
Ingen bild

amanda

26 augusti 2011 02:43

Grattis!!!! Nu är jag riktigt taggad på det som komma skall:-) Många kramar till dig vännen!

EVL

26 augusti 2011 08:22

Tack! :) Ja jag med.
Många kramar tillbaka!

 
Ingen bild

Mia

26 augusti 2011 07:53

Yes, vad bra!! Jag håller tummarna för er. Är det alltid så när man börjar med en ny ivf att man måste vänta 21 dagar efter mensen före man börjar spraya?

EVL

26 augusti 2011 08:22

:) Tack så mycket! Om man ska gå igenom den "långa metoden" där man först använder en nässpray för att komma ner i klimakteriet så brukar man börja på dag 21. Den korta metoden där man bara använder sig av injektioner i magen för att få en massa äggblåsor att växa startas på dag 1.

 
Tea

Tea

26 augusti 2011 08:16

Skönt att kroppen valde att samarbeta!

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

26 augusti 2011 08:20

Ja verkligen :)

 
Ingen bild

Maya

26 augusti 2011 09:40

Som en del redan skrivit.. det känns ju konstigt att gratulera till mens, men grattis ändå, till att äntligen vara på väg!
Och jag älskar din bild på den väntande Alf, fick tårar i ögonen faktiskt.. den säger mig så mycket om väntan och att känna sig liten och hjälplös.
Kramar

EVL

26 augusti 2011 20:56

Tack vännen, känns konstigt att bli så glad över att den kom.

Tycker också att den bilden är talande. Fint att du också ser samma som jag.
Kramar!

 
Sandra

Sandra

26 augusti 2011 10:47

Men åh vad spännande! 14 september, det är ju toksnart! Innan du vet ordet av är du ute och handlar bebiskläder!

http://sandraromby.blogspot.com

EVL

26 augusti 2011 21:02

Ja, hoppas att det går fort :)
Åh vad härligt det vore!

 
Mitt här och nu

Mitt här och nu

26 augusti 2011 13:12

Härligt :-) Tänk att man kan bli så glad över att mensen dyker upp. Inte lång tid kvar nu. Heja, heja....hoppas tiden flyger iväg!
Kram

http://www.mittharochnu.blogspot.com

EVL

26 augusti 2011 21:04

Ja vad omvänt :)
Tack vännen! Hoppas allt är bra med dig och magen.
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards