EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Ge mig styrka

Av EVL - 30 augusti 2011 21:19

Bävar mig inför morgondagen. En fördetta studiekamrat skickade ett sms där hon berättade att de ska ha barn i December. Sedan dess har hon försökt få med mig ut på lunch. Hitills har jag lyckats komma undan. Kände mig allt för labil när vi väntade på det sista misslyckandes innan IVF:en. Men... nu har jag inget att skylla på längre. Imorgon klockan 11.30 måste jag träffa henne och le genom en hel lunch!


Vi har inte träffats på nästan två månader så hon kommer att ha en väl synlig mage och hur ska jag orka låtsas vara så där lagom glad och intresserad över deras graviditet? Dessutom kommer hon såklart att fråga när vi tänker skaffa barn. I vintras när vi lunchade på Birsta såg hon mig köpa hem ett ägglossningstest så hon vet nog att vi försöker.


Jag vet inte om jag orkar berätta allt för henne. Klarar jag att berätta? Usch, kan ingen ge mig styrka eller ta min plats ett tag?

 

 
 
amanda

amanda

31 augusti 2011 00:39

SNÄLLA! Säg det. Du kommer att må så mycket bättre sen om du bara säger "Vi har försökt blivit med barn i två år nu och det har gått så långt så att vi ska genomgå IVF i hösten". Åh vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig. Jag vet verkligen hur jobbigt det är att hitta undanflykter, samtidigt som man känner sig rätt bedrövlig som inte kan hantera andra människors graviditeter. Men, det är en del av barnlösheten.

Hoppas att det går bra, tänker på dig! Kram

http://amandabergklint.bloggplatsen.se

EVL

2 september 2011 23:17

Ville, men hon frågade aldrig :/
Tack för omtanken vännen.
Kram!

 
Tea

Tea

31 augusti 2011 07:37

Hoppas att lunchen går bra. Kram

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

2 september 2011 22:57

Tack så mycket! Kram

 
Miss Baglady

Miss Baglady

31 augusti 2011 10:28

Men det finns väl inget som säger att du MÅSTE berätta att ni ska ge er in i IVF-svängen om du inte vill. Du ska berätta för dem du känner att du mår bra av att berätta för, ingen annan. Ta det lugnt, säg bara att ni försöker om frågan kommer upp och du känner att du inte orkar gå in på det.

http://baglady442.wordpress.com

EVL

2 september 2011 23:14

Nej det är helt rätt. hade varit skönt att få det ur världen men hon frågade inte ens...

 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

31 augusti 2011 10:28

Åh, knepigt. Jag hade berättat - och det kanske räcker att du säger att ni försökt att få barn länge och inte lyckats och att ni funderar på hur ni ska gå vidare - och att du är glad för hennes skull men tycker att det är jobbigt. Å andra sidan är det skönt att ha några som inte vet, som bara ser en som en vanlig människa. Och då får man le och vara glad, ställa en artig fråga och sedan prata om annat. Min uppfattning är att många gravida är lite trötta på att prata om det (eftersom alla gör det med dem) - och därför är helt med på att prata om andra saker. Utan att du behöver förklara. Kram.

http://medandufinns.wordpress.com

EVL

2 september 2011 23:12

Hon frågade inte ens... ganska skönt men jag hade nog berättat om hon ställt frågan.
Har också några sådana vänner, där jag kan vara mitt gamla jag. Men det går inte med dom som är gravida.
Kram!

 
Sara

Sara

31 augusti 2011 16:30

Åhh vad jobbigt, jag hoppas det gick bra och att det trots allt var trevligt!
Kramar

http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

EVL

2 september 2011 23:11

Tack Sara, det gick bra.
Kramar!

 
Mitt här och nu

Mitt här och nu

31 augusti 2011 20:18

Skickar en massa styrkekramar och hoppas att lunchen blir så trevlig som det bara går. Minns själv vad fruktansvärt jobbigt det var att träffa/se alla magar som omringade oss när vi kämpade. Snart är ni förhoppningsvis inte de som kämpar utan de som har lyckats! Blåser iväg massor med gravidbaciller och hoppas att de landar hos er och skickar massor med styrkekramar.

http://www.mittharochnu.blogspot.com

EVL

2 september 2011 23:10

Tack vännen, det hoppas jag med. Känns så fel att aldrig kunna glädjas åt mina vänners lycka.
Tack för gravidbacillerna, de tas väldigt gärna emot :)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards