EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

Familjebad

Av EVL - 11 oktober 2012 21:39

Idag lämnade jag godingarna hemma och åkte på informationsträff inför babysimmet som börjar nästa vecka. Jag köpte med mig ett par små små rosa badbyxor till A-V. De är så ofantligt gulliga att jag bara var tvungen att prova dem på henne nör jag kom hem. Som befarat var hon fantastisk söt i dem och vi firade genom att klämma ner oss alla tre i badkaret för ett familjebad. Hon verkligen älskar att bada och nu har hon så smått börjat slå med händer i vattnet.

A-V känns mycket större nu helt plötsligt. Hon är med på helt nya sätt. Nu använder hon rösten allt mer och när vi lipar åt henne ler hon och sträcker ut tungan. När hon är busig och glad sträcker hon ut tungan och blir överförtjust när vi härmar henne. Det går finfint att lägga henne i babygymmet för nu utforskar hon leksakerna och är nöjd för sig själv en stund.

E fick ju vara hemma med henne själv imorse och han tyckte att det gick superbra. Nu längtar han ännu mer efter att få vara pappaledig. Det ska bli kul att han får kvalitetstid med henne men det tar emot att så smånngom gå tillbaka till jobbet. Vart pausar man tiden någonstans? Det går för fort!

 
 
kajsa.

kajsa.

11 oktober 2012 21:44

Bedårande underbara lilla A-V!! <3

http://www.honhanochbullen.blogspot.com

EVL

14 oktober 2012 18:17

Tack fining!

 
Luiza

Luiza

11 oktober 2012 22:03

Ja, det är underbart att se de fantastiska flickorna att utvecklas. Jag tycker oxå att det får lite för fort, men vad göra? Man måste verkligen ta vara på varje dag.
Massa kramar/
Luiza

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

EVL

14 oktober 2012 18:18

Ja precis, snosar så ofta jag kan :) grattis till er fina lilla tjej idag!
Kramar!

 
mammatea

mammatea

12 oktober 2012 00:33

Vi har varit på badhuset för första gången med Nils idag och det var uppskattat.

http://Mammatea.se

EVL

14 oktober 2012 18:18

Härligt :)!

 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

12 oktober 2012 10:36

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är/varit mammaledig samt att barnets pappa kommer att vara pappaledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Fr.o.m 2012-01-01 kan man även få premiepeng insatt till pensionen under tiden man är beviljad graviditetspenning av Försäkringskassan.

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Mikael
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

 
Ingen bild

Jenny

12 oktober 2012 10:43

Blir varm i hjärtat när jag ser AV framför mig i söta badkläder :) Hon är bedårande :) Jag förstår att man vill pausa tiden, vem vill jobba när man kan vara hemma med en goding?? :) Jag tänkte skaffa tre på raken så jag får en låååång tid hemma ;) Drömma får man ;)

Ha en fin helg vännen!
Kram

EVL

14 oktober 2012 18:19

Tack så mycket vännen! Hoppas att den drömmen blir sann, för oss båda! Tänk att få gå från ofrivilligt barnlös till hela tre amå underverk.

Hoppas du haft en fin helg ni med!
Kram!

 
Ingen bild

Jenny

15 oktober 2012 09:04

Ja du, det vore verkligen en fantastisk grej! Vi håller våra tummar för det! :) Kram

EVL

16 oktober 2012 09:52

Absolut vännen! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards